برهم صالح: ثبات عراق مشروط به حاکمیت قانون، انحصار سلاح در دست نیروهای دولتی و حفاظت از مرزهاست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق ثبات این کشور را مشروط به تحقق حاکمیت قانون، انحصار سلاح در دست نیروهای دولتی و حفاظت از مرزها دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از المرکز الخبری الوطنی، برهم صالح رئیس جمهور عراق در این باره گفت: ساختار حاکمیت در عراق نیازمند اصلاحات ساختاری است و شهروندان عراق در جنوب، مرکز و اقلیم کردستان این وضعیت را نمی پذیرند و مردم عراق، شایسته وضعیت بهتری هستند.

برهم صالح خاطرنشان کرد: ثبات عراق بدون حاکمیت قانون، انحصار سلاح در دست نیروهای دولتی و حفاظت از مرزها ممکن نخواهد بود و در این باره، اجماع وجود دارد.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد: دیدار پاپ فرانسیس تاریخی و لحظه شادی برای همه مردم عراق بود و دیدار وی با آیت الله سیستانی بسیار مهم و به منزله نشست رهبران اعتدال و تسامح بود.

برهم صالح همچنین گفت: پاپ فرانسیس بر حمایت از بازسازی موصل و همچنین تشریک مساعی بین المللی در این زمینه تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق در پایان اظهار داشت: آزادی موصل، یک تلاش گسترده و عظیم از سوی نیروها و مردم عراق بود و همه کسانی که در این عملیات شرکت کردند باید مورد تقدیر قرار گیرند و همه بخش های مردم اعم از حشد شعبی، نیروهای نظامی و امنیتی عراق، نیروهای پیشمرگ و ائتلاف بین المللی در این پیروزی سهیم بودند.

کد خبر 6639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha