جانباز شیمیایی سردشت بعد از 33 سال به یاران شهیدش پیوست

سرویس آذربایجان غربی- یکی از جانبازان شیمیایی ۳۵ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان مرزی سردشت پس از ۳۳ سال تحمل درد و رنج ناشی از عوارض مجروحیت شیمیایی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا؛ رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت اظهار داشت: این جانباز شیمایی "رسول رسول‌زاده" نام داشت و کارمند بازنشسته هلال احمر این شهرستان بود که در سن ۵۳ سالگی امروز در بیمارستان میلاد ارومیه بر اثر سکته مغزی جان خود را از دست داده و به کاروان شهدای معظم پیوست.

صلاح امیری افزود: این جانباز شیمیایی در سال ۱۳۶۶ در جریان بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث صدام به درجه رفیع جانبازی نایل آمد.

وی اضافه کرد: پیکر این جانباز شیمیایی در میان حزن و اندوه مردم این شهرستان در مزار شهدای شهر سردشت به خاک سپرده شد.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران سردشت با بیان اینکه هیچگونه مورد مثبت و حتی مشکوکی از ابتلای جانبازان شیمیایی در سطح شهرستان به کرونا تاکنون مشاهده نشده است بیان کرد: امسال هشت نفر از جانبازان شیمیایی در این شهرستان دارفانی را وداع گفته‌اند که فقط به دلیل عوارض ناشی از مجروحیت و بیماری بوده‌ است.

به گزارش کردپرس، شهر مرزی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان در هفتم تیر سال ۱۳۶۶ مورد هدف بمباران شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث صدام قرار گرفت.

در این تهاجم شیمیایی فجیع و وحشتناک صدها نفر شهید و 8 هزار نیز مصدوم شدند؛ هنوز پس از گذشت سال‌ها از جنگ تحمیلی، آثار مخرب این جنایت بر چهره مردم مظلوم سردشت آشکار و عیان است.

کد خبر 664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha