شهرداری قروه موظف به ساخت پلاتو نمایش شد/اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار

سرویس کردستان- شهرداری قروه و دهیاری قصلان براساس تصمیم رئیس مدیریت و برنامه ریزی کردستان مطابق فراخوان مرتبط مؤظف به ساخت پلاتو و فعال نمودن حمام تاریخی «قصلان» شدند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از بازدید رئیس مدیریت و برنامه ریزی کردستان به همراه رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی و مدیرکل میراث فرهنگی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد کردستان، نشست نهایی و تصمیم گیری در خصوص پروژه ها برگزار شد.

در این نشست که به مدت 3 ساعت طول کشید شهرداری قروه براساس فراخوانی که داده شده موظف به ساخت پلاتوی نمایش در پارک شهید بهشتی شد. همچنین برای احیای حمام قصلان و تبدیل آن به موزه یا مکانی تفریحی هم درخواست واگذاری آن به دهیاریها از طریق شرکت در فراخوان لازم داده شد.

تخصیص اعتبار برای مجتمع هنری در قروه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در این نشست به دیدار هنرمندان در کردستان اشاره کرد و از همفکری با مدیران کل میراث و ارشاد استان برای بررسی موارد گفت. «در خصوص موارد مطرح شده با هنرمندان تصمیماتی گرفته و کارهای مقدماتی هم انجام شد و آمادگی داریم تا پارک شهید بهشتی را به پارک فرهنگ و هنر تبدیل کنیم.»

به گفته «بهرام نصراللهی زاده» در خصوص فضای فرهنگی و هنری فراخوان داده شده و طراحی کار هم صورت گرفته و برای این کار لازم است شهردار پای کار بیاید و در این فراخوان شرکت کند و در واقع شهرداری ها باید از یک نهاد خدماتی صرف به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند.

او با تأکید بر اینکه شهرداری یک نهاد عمومی است و باید به مردم خدمات مختلف ارائه دهد از کمک همه جانبه برای ساخت یک مجتمع فرهنگی در مرکز شهر قروه خبر داد.

«نصراللهی زاده» به واگذاری پروژه های دولتی به بخش غیردولتی اشاره داشت. «برای محتمع فرهنگی و هنری در قروه می توان از روش واگذاری پروژه های دولتی به غیردولتی از طریق فراخوان بهره برد و در قروه هم برای مرکز هنری و هم برای حمام قصلان این اقدام صورت گرفته است و شهرداری قروه و دهیاری قصلان باید همکاری کنند.»

او با تأکید بر اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای پروژه مجتمع هنری قروه خطاب به شهرداری از همکاری و کمک های بیشتر به شرط پیشبرد در کارها گفت.

«نصراللهی زاده» در ادامه بنابه درخواست هنرمندان از شهرداری خواست که در روند اجرای پروژه حتماً از مشاوره و نظر هنرمندان قروه استفاده شود تا روند ساخت و ساز درست و مطابق ایده های هنری پیش رود.

سینما فردوسی قروه احیا می شود

رئیس مدیریت و برنامه ریزی کردستان سپس به فقدان سینما در قروه پرداخت و گفت که در این زمینه هم ضمن بازدید از مکان سینما کمک های لازم برای احیای این مکان هنری خواهد شد.

«بهرام نصراللهی زاده» ضمن تأکید برای بررسی مشکلات در سینمای تعطیل شده قروه به رفع نواقص و به روزرسانی سینما در کنار خدمت رسانی و البته مدیریت درست اشاره کرد. «بازسانی و نوسازی سینمای قروه در کنار در اختیار گذاشتن امکانات مناسب برای رفت و آمد شهروندان قروه ای و مدیریت مناسب سینما می تواند هنر مدیریت را در این شرایط نشان دهد.»

برای «قصلان» تأسف خوردم

«نصراللهی زاده» در ادامه با بیان اینکه برای «قصلان» بسیار تأسف خوردم از فعال کردن حمام قصلان و استفاده بهینه از این مکان تاریخی خبر داد. «حمام قصلان یک بنای تاریخی و گنجینه طلاست که بلا استفاده مانده و باید فعال شود. برای همین دهیاری قصلان باید در فراخوان داده شده مشارکت کرده و پای کار بیاید.»

او حمام قصلان را مکانی مناسب برای موزه ای تاریخی یا یک مکان تفریحی همانند سفره خانه دانست. «در سند آمایش سرزمین به مزیت ها و ظرفیت های هر شهرستان توجه می شود در این زمینه برای قروه معادنی که وجود دارد یکی از مزیت هاست که می توان با توجه به این مسئله موزه سنگ در حمام قصلان راه اندازی کرد.»

مطابق اظهارات او حمام قصلان باید تبدیل به مکانی شود که هم سودآورد بوده و هم دارای جاذبه باشد و برای این کار اعلام امادگی کرده و حاضر به کمک های بلاعوض هستیم.

«نصراللهی زاده» بر مرمت و بازسازی و آماده سازی حمام تاریخی قصلان و استفاده از ظرفیت معادن برای انجام کارهای مهم و اثرگذار در شهرستان قروه تأکید کرد و خواستار فرهنگ سازی و حفاظت از حمام توسط اهالی روستا و مطالعات طرح گردشگری با محوریت روستای قصلان شد.

موزه سکه برندی برای قروه

این مقام مسئول سومین پروژه مهمی که به آن پرداخت مربوط بود به راه اندازی موزه سکه های تاریخی در قروه که توسط یکی از شهروندان چند سال پیش از آن رونمایی گردید. «اگر بتوان موزه سکه را راه اندازی کرد بسیار اثربخش خواهد بود و تبدیل به برند در قروه می شود.»

براساس سخنان «نصراللهی زاده» می توان در کنار مجتمع هنری، مکانی را هم برای موزه سکه در نظر گرفت و در واقع آن فضا را گسترش داد./

* گزارش و عکس: زیبا امیدی فر

کد خبر 6641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha