۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
افزایش بستری های کرونایی در سقز

سرویس کردستان- رییس شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به اینکه شهروندان باید بیشتر از قبل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و جدی بگیرند، گفت: افزایش بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های سقز نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، انور بهرامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اینکه شهرستان سقز از اوایل شیوع کرونا در کشور جز کانون های اصلی منطقه بوده و هم اکنون این بیماری در حال شکل گیری مجدد است، لذا باید تک به تک شهروندان با زدن ماسک و رعایت مسایل بهداشتی برای مقابله با این ویروس کشنده از هر زمان دیگر آماده باشند.

وی افزود: در ۲ روز گذشته بیمارانی با علایم مشکوک به کرونا به بیمارستان های این شهرستان مراجعه کردند که در نهایت آمار بستری های کرونا آفزایش یافته است، بنابراین اگر مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را سرلوحه کار قرار ندهند با معضل بزرگی مواجه خواهیم شد.

بهرامی با اشاره به اینکه تمام راه های پیشگیری و محدودیت ها برای هر کرونای قبلی و جهش یافته یک نوع است، اضافه کرد: تنها راه موثر و کارآمد قطع شیوع این بیماری زدن ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی، راه های انتقال این بیماری را کماکان تجمع ها، مهمانی ها و بخصوص عروسی و مراسم عزا اعلام کرد و گفت: یکی از کانون های اصلی شیوع و تشدید کرونا مجالس عروسی و عزا است بنابراین مردم حتما در این دوره بیشتر مراقب خود باشند و از هرگونه تجمعی خودداری کنند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری هستند، یادآور شد: نگرانی اصلی ما از افرادی است که بدون ماسک در محافل و تجمع ها حضور پیدا می کنند.

کد خبر 6667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha