پیشنهاد جبهه ترکمانی برای حل اختلافات نفتی اربیل و بغداد در مذاکرات طرفین

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جبهه ترکمانی عراق از ارائه راه حلی برای حل بحران بین اربیل و بغداد درباره موضوع نفت خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، "ارشد صالحی" نایب رئیس جبهه ترکمانی عراق در این باره گفت: مشکلات بین اربیل و بغداد درباره بودجه متأسفانه حل نشده است.

صالحی افزود: از میان دو پیشنهاد ارائه شده، یکی از آنها از سوی دولت ارائه شده بود که براساس آن، می بایست اقلیم کردستان روزانه 250 هزار بشکه به دولت مرکزی تحویل دهد. اما برخی از فراکسیون های سیاسی مجلس عراق با آن مخالفت کردند.

این سیاستمدار ترکمان همچنین گفت: پس از آن فراکسیون های شیعه با ارائه پیشنهادی، خواستار واگذاری روزانه حداقل 460 هزار بشکه نفت از سوی اقلیم کردستان و کسر کردن هزینه های تولید و انتقال نفت از آن بودند تا در مقابل آن، سهم اقلیم از بودجه نفتی عراق تخصیص یابد.

ارشد صالحی خاطرنشان کرد: نمایندگان ترکمان نیز پیشنهاد سومی را مطرح کردند که براساس آن می بایست دولت اقلیم کردستان به صادرات نفت از میادینش به صورت کامل از طریق شرکت سومو پایبند باشد و هزینه های استخراج، انتقال و راه اندازی چاههای نفت و مقادیر نفت مصرفی در داخل اقلیم نیز در نظر گرفته و از مجموع بهای تحویلی به دولت مرکزی کسر شود.

کد خبر 6675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha