تشکیک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق درباره تصویب بودجه در جلسه آینده مجلس

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق، تصویب بودجه فدرال این کشور در جلسه روز شنبه آینده مجلس را بعید دانست و تأکید کرد دست نیافتن اربیل و بغداد و اختلافات درباره نرخ برابری دلار با دینار عراق، مانع تصویب بودجه خواهند شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "فاضل جابر" در این باره گفت: تصویب قانون بودجه در جلسه روز شنبه مجلس بعید به نظر می رسد و به دلایل مختلفی ممکن است این اتفاق نیفتد. زیرا فراکسیون های سیاسی و نمایندگان کرد هنوز درباره بودجه به هیچ توافقی دست نیافته اند.

فاضل جابر خاطر نشان کرد: اختلاف دیگر بین نمایندگان درباره نرخ برابری دلار با دینار است و شماری از فراکسیون های با بالا ماندن ارزش برابری دلار در مقابل دینار مخالفت می کنند و آن را به زیان شهروندان می دانند.

یادآور می شود شاهد فراکسیون های مختلف مجلس عراق بودجه سال 2021 درباره اختلافات شدیدی دارند که بارزترین آن درباره سهم اقلیم کردستان و نرخ برابری دینار عراق با دلار آمریکاست. این امر باعث شده است با وجود گذشت قریب به چهار ماه از سال میلادی جدید، بودجه این کشور تاکنون تصویب نشده است.

کد خبر 6781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha