حمله مسلحانه به ایستگاه فرستنده رادیو تلویزیون Amed در دیاربکر

سرویس ترکیه - یک حمله مسلحانه به ایستگاه فرستنده رادیو تلویزیون Amed در استان دیاربکر باعث ایجاد خسارات جدی و قطع برنامه ها شد.

به گزارش کردپرس، یک حمله مسلحانه به ایستگاه فرستنده رادیو تلویزیون Amed در استان دیاربکر انجام شد. بنابر خبر گازته دیوار، رادیو و تلوزیون آمِد (Amed) برنامه هایش را به زبان های ترکی و کُردی پخش می کند و کانال رادیویی آن یکی از پرمخاطب ترین رادیو های دیاربکر است. در نتیجه این حمله خسارت مادی جدی به این ایستگاه فرستنده وارد شد و باعث شد تا برای مدتی کانال رادیویی این مجموعه رسانه ای نتواند برنامه پخش کند.

در نتیجه حمله ای که حوالی ساعت ۲۳:۳۰ رخ داد، پخش این رسانه به مدت حدوداً ۸ ساعت قطع شد. با اطلاع رسانی «فرات مِحمِت اوغلو» صاحب امتیاز رادیو تلویزیون Amed، تیم های پلیس به محل اعزام شدند. این رادیو که به دلیل شلیک مجموعاً ۹ گلوله از تفنگ دستی به فرستنده هایش، دچار خسارات مادی جدی شده بود، پس از وقفه چند ساعته برنامه هایش را از فرستنده پشتیبان پی گرفت.
فرات مِحمِت اوغلو، با در توضیح درباره این حادثه گفت: "ما هنوز نمی دانیم چه کسی یا چه کسانی این حمله را ترتیب داده اند. پخش ما حدود ساعت ۲۳:۳۰ شب قطع شد. وقتی به «تالای تپه» جایی که ایستگاه فرستنده در آن قرار دارد رسیدیم روی کابل ها و بدنه ساختمان آثار سرب را دیدیم. پس از جستجوهای امنیتی توسط تیم های تحقیق در محل حادثه مشخص شد که ۹ گلوله شلیک شده است. تحقیقات درباره این حادثه همچنان ادامه دارد. به دلیل خسارات وارده ناشی از این حمله ما از طریق ایستگاه های پشتیبان پخش خود را ادامه می دهیم. امیدواریم مسببین این حادثه در اسرع وقت شناسایی شوند."

کد خبر 6814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha