کشور ما در تصمیماتش مستقل است / تغییر در کابینه به تشخیص رئیس جمهور بستگی دارد

سرویس ترکیه - عمر چلیک با شرکت در یک نشست خبری به پرسش ها پیرامون احتمال تغییر کابینه پاسخ داد.

به گزارش کردپرس، «عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه (AKP) درباره تغییرات احتمالی کابینه AKP گفت: "این صلاحدید رئیس جمهور ما است. اوست که باید تصمیم بگیرد."

بنابر گزارش روزنامه سوزجو، عمر چلیک سخنگوی AKP پس از جلسه تصمیم گیری برای تعیین اعضای جدید هیات اجرایی حزب عدالت و توسعه (MKYK) به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس AKP در یک کنفراس مطبوعاتی به پرسش ها پیرامون مسائل روز پاسخ داد.
چلیک در پاسخ به پرسش یک روزنامه نگار درباره تغییر کابینه گفت: "این موضوع به تشخیص رئیس جمهور ما بستگی دارد. نمی شود گفت قطعا تغییری در کابینه وجود دارد یا نه؟ در حال حاضر احتمال تغییراتی در کابینه وجود دارد. اما آنگونه که شما هم می دانید در این موارد خیلی هم نمی شود به حدس و گمان ها اطمینان کرد. این موضوع کاملاً به صلاحدید رئیس جمهور بستگی دارد. همه شما هم می دانید که لیست هایی که بر اساس حدس و گمان نوشته می شوند اغلب اشتباه هستند."

سخنگوی AKP در پاسخ به پرسشی پیرامون رابطه با فرانسه گفت: "آخرین گفتگوی آقای رئیس جمهور با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه بسیار مثبت بود. مواضع محکمی برای حل برخی مشکلات و نظارت بر اجرای آن اتخاذ شد."
چلیک با اشاره به ادعای فرانسه پیرامون دخالت ترکیه در انتخابات فرانسه گفت: "ما مایلیم ماکرون حدود خود را حفظ کند. اگر حکومتی، یک حکومت دیگر را به دخالت در انتخابات داخلی کشورش متهم می کند، باید مدارک مستندی ارائه دهد. این که کسی بگوید «من اینطوری تشخیص دادم» یک حرکت دیپلماتیک نیست و ضعف دموکراسی را در یک کشور نشان می دهد!"

همچنین بنا بر گزارش گازته خبر عمر چلیک در این نشست به پرسشی پیرامون خروج ترکیه از کنوانسیون استانبول پاسخ داد. او با اشاره به این که خروج از این کنوانسیون حق مسلم ما به عنوان یک کشور مستقل است گفت: "افزایش دستاوردهای زنان یا جلوگیری از خشونت علیه زنان یک انتخاب سیاسی نیست، بلکه یک الزام اخلاقی است. نهاد اجرایی یعنی حکومت می تواند این کار را با ابزارهای مختلف انجام دهد. ما با جدیت از حقوق زنان دفاع می کنیم و صرف نظر از آنچه درباره ما گفته می شود، ما این کار را به عنوان یک الزام اخلاقی می دانیم."

او ادامه داد: "ما همچنین در اینجا بر تبعیض مثبت تأکید داریم. از آنجا که اعمال هر نوع تبعیض مثبت در مورد زنانی که به طور سیستماتیک نادیده گرفته شده اند و با خشونت روبرو شده اند و به دلایل مختلف در طول تاریخ دستاوردهای آنها گرفته شده است، تعادل را بر هم نمی زند ما به تبعیض مثبت اعتقاد داریم."

کد خبر 6855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha