تأخیر در تصویب بودجه به دلیل سهم اقلیم نیست و هر زمان که نیاز باشد به بغداد بازمی گردیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سخنگوی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان تأکید کرد به تعویق افتادن تصویب لایحه بودجه سال 2021 عراق هیچ ارتباطی به دولت اربیل ندارد و هیأت مذاکره کننده بغداد هر زمان که نیاز باشد به بغداد بازخواهد گشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "سمیر هورامی" سخنگوی دولت اقلیم کردستان در این باره گفت: ردیف 11 از لایحه بودجه درباره سهم اقلیم کردستان از بودجه، در کمیسیون اقتصادی مجلس به رأی گذاشته شده و توسط مجلس تصویب شده است و به تعویق افتادن جلسه رأی گیری درباره بودجه ارتباطی با سهم اقلیم کردستان ندارد.

سمیر هورامی افزود: اختلاف بین فراکسیون های سیاسی درباره سایر بندهاست و هیچ ارتباطی با سهم اقلیم کردستان ندارد. بلکه یک مشکل کوچک درباره ساختار آن وجود دارد که اصلاح خواهد شد و ما منتظر جلسه روز شنبه مجلس درباره تصویب این ردیف به صورت کنونی یا تصویب متن پیشنهادی دولت در این باره هستیم که براساس آن اربیل باید روزانه 250 هزار بشکه نفت و نیمی از درآمد گذرگاههای مرزی را به دولت مرکزی تحویل دهد.

سخنگوی قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان در پایان تصریح کرد: زمان سفر مجدد هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان، هنوز مشخص نیست. اما هر زمان که نیاز باشد به بغداد بازخواهیم گشت.

کد خبر 6857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha