دو شرط رئیس فراکسیون آینده برای رأی مثبت به بودجه 2021 عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون آینده در مجلس عراق اعلام کرد در صورتی که براساس قانون بودجه، صادرات نفت از طریقی غیر از شرکت سومو باشد و در آن حقوق کارمندان اقلیم کردستان بدون هیچ بهانه، کسری یا تأخیری گنجانده نشده باشد به آن رأی نخواهد داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، "سرکوت شمس الدین" رئیس فراکسیون آینده و عضو ائتلاف امید در این باره با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در صورتی که در قانون بودجه، صادرات نفت از طریقی غیر از شرکت سومو باشد و در آن حقوق کارمندان اقلیم کردستان بدون هیچ بهانه، کسری یا تأخیری گنجانده نشده باشد فراکسیون آینده به هیچ توافقی بین اربیل و بغداد در این باره رأی نخواهد داد.

سرکوت شمس الدین همچنین گفت: برخی از فراکسیون های سیاسی در راستای امتیازدهی به حزب دمکرات کردستان، از شرط فروش نفت از طریق شرکت سومو، عقب نشینی کرده اند.

رئیس فراکسیون آینده تصریح کرد: فروش نفت از طریق شرکت های حزبی، به منزله حیف و میل اموال عمومی و خیانت به قانون اساسی و مردم عراق است.

این نماینده کرد خاطرنشان کرد: شرط دیگر ما برای رأی به قانون بودجه، اصلاح قانون انتخابات پارلمانی و تعیین سازوکاری برای انحلال مجلس با هدف برگزاری انتخابات در اکتبر/ مهر آینده است و هر سازوکاری در این زمینه که برخلاف قانون اساسی عراق باشد مردود است.

کد خبر 6900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha