میوه فروش ارومیه ایی کلاهبردار اسکیمری از آب درآمد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: میوه فروشی در ارومیه با همکاری افرادی دیگر به کپی کارت بانکی شهروندان و کلاهبرداری از آنان اقدام می کرد، شناسایی و به دست قانون سپرده شدند.

سرهنگ اکبر نصرتی، در خصوص جزئیات این خبر به کردپرس گفت: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد که قربانیان جهت خرید میوه به میوه فروشی سیار در سطح شهرستان ارومیه مراجعه کردند که فروشنده با سوء استفاده از غفلت و ناآگاهی مشتریان اقدام به کپی از کارت‌های بانکی نموده است.

سرهنگ نصرتی گفت: با اقدامات پلیسی و طی یک عملیات غافلگیرانه و باهماهنگی مراجع قضائی، فرد خاطی دستگیرشد و ضمن اعتراف به بزه ارتکابی اعلام کرد که با کمک چندین نفر دیگر دست به این عمل خلاف قانون زده و اقدام به برداشت از حساب مشتریان نموده‌اند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: با هماهنگی مقام قضایی همدستان وی نیز که 6 نفر بودند در دیگر شهرستان‌های استان مورد شناسایی قرار گرفتند و به دست قانون سپرده شدند.

او با اشاره به اینکه رمز کارت‌های بانکی جز اسناد محرمانه افراد به شمار می‌آید، گفت: در هنگام خرید وارد کردن رمز توسط خود مشتری، امنیت کارت بانکی را تضمین کرده و حتی در صورت کپی شدن کارت بانکی، بدون اطلاع از رمز امکان برداشت وجود ندارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha