تظاهرات در شنگال علیه توافق اربیل و بغداد بر سر عادی سازی وضعیت این منطقه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بخشی از طرفداران شورای خودمدیریتی شنگال، علیه توافق میان اربیل و بغداد بر سر عادی سازی وضعیت این منطقه دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

به گزارش کردپرس، امروز یک شنبه 8 فروردین / 28 مارس، شماری از ایزدی های طرفدار سورای خودمدیریتی شنگال در اعتراض به توافق صورت گرفته میان اربیل و بغداد بر سر عادی سازی شنگال، که بر خروج همه نیروهای مسلح از این منطقه، تاکید می کند؛ اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی کردند.

این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که نیروهای مقاومت ایزدخان که از ساکنین ایزدی شنگال تشکیل شده، اعلام کردند ارتش عراق تا اول آوریل به آنان برای خروج از شنگال مهلت داده است.

تظاهرکنندگان در مرکز شنگال تجمع کرده و خواستار عدم خروج این نیروها از شنگال شدند.

همچنین در اطلاعیه ای تاکید کردند که به هیچ عنوان توافق میان اربیل و بغداد را نمی پذیرند، زیرا آنچه بر سر شنگال آمده (حمله داعش به این منطقه و قتل عام و ربودن کردهای ایزدی) نتیجه سیاست های اربیل و بغداد بوده و از طریق این توافق سعی در تکرار همان سیاست ها دارند.

معترضین تاکید کرده اند که این توافق به نفع مردم عراق و حفظ یکپارچگی این کشور نیست و فقط به نفع سیاست های حزب دمکرات کردستان (پارتی)، ترکیه، داعش و همپیمانان آنان است.

کد خبر 7006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha