توافق درباره متن ردیف مربوط به سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جماعت عدالت کردستان در مجلس عراق از توافق درباره متن "قابل قبولی" برای ردیف 11 بودجه فدرال درباره سهم اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "سلیم حمزه" در این باره گفت: در کمیسیون اقتصادی مجلس درباره متن قابل قبولی برای ردیف 11 از بودجه فدرال عراق درباره سهم اقلیم کردستان، توافق شد و منتظر بررسی آن با سایر فراکسیون های سیاسی مجلس هستیم. در ساعات آینده، تصمیم گیری نهایی در این باره اتخاذ و جلسه رأی گیری درباره بودجه برگزار خواهد شد.

سلیم حمزه در این باره افزود: آرزوی ما این است که توافقی به دست آید که مایحتاج مردم قطع نشود.

این نماینده کرد تصریح کرد: اقلیم کردستان برای دستیابی به یک ساختار مبتنی بر همزیستی که منجر به محروم شدن هیچ استانی از حقوقش نشود نرمش کامل و تفاهم از خود نشان داده است و هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان اعلام کرد آماده واگذاری میزان قابل قبولی از درآمدهای نفتی و درآمد مرزها است و ساعات آینده در این زمینه سرنوشت ساز است.

سلیم حمزه از نمایندگان مجلس عراق خواست مسئولانه و با روحیه مبتنی بر همزیستی مسالمت آمیز وارد صحن علنی شوند و نسبت به تصمیماتشان تعصب نداشته باشند. بلکه با اندیشه ای ملی و فراگیر در رأی گیری شرکت کنند و بودجه را متعلق به سراسر عراق بدانند و اگرچه بودجه در همه زمینه ها کامل نیست. اما امیدواریم بیش از این تصویب آن، به تعویق نیفتد.

عضو فراکسیون جماعت عدالت اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: نمایندگان کرد نگرانی هایی دارند و در صورت عدم دستیابی به توافق، فراکسیون های کرد جلسه رأی گیری درباره بودجه را تحریم و از حضور در جلسه خودداری خواهند کرد. زیرا ما حاضر به رأی گیری درباره بودجه ای نیستیم که براساس محروم نگه داشتن دومین گروه قومیتی عراق از حقوقشان استوار باشد. امیدواریم به توافقی درباره بودجه دست یابیم. زیرا ما تلاش فراوانی در این زمینه کردیم و نشست های فشرده ای برای تصویب آن برگزار شده است.

این نماینده کرد در پایان تصریح کرد: اختلافات درباره لایحه بودجه فقط به سهم اقلیم کردستان محدود نمی شود. بلکه موانع دیگری نیز بر سر تصویب بودجه وجود دارد.

کد خبر 7007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha