۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
نچیروان بارزانی وارد فرانسه شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان به دعوت رسمی رئیس جمهور فرانسه برای دیدار با وی، به فرانسه سفر کردە و ساعتی پیش وارد پاریس شد.

به گزارش کردپرس،سایت خبری خندان گزارش داد کە ساعتی پیش نچیروان بارزانی بنا به دعوت رسمی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، به این کشور سفر کردە و وارد شهر پاریس پایتخت فرانسە شد.

سایت رسمی ریاست اقلیم کردستان نیز پیشتر اعلام کرد که رئیس اقلیم کردستان قرار است، فردا سه شنبه 10 فروردین / 30 مارس، بنا به برنامه های تعیین شده سفر، در کاخ الیزه با ماکرون دیدار کند.

گسترش و تحکیم روابط میان عراق و اقلیم با فرانسه، وضعیت عراق، اقلیم و منطقه، مقابله با شیوع کرونا، خطرات مربوط به ترور و وظایف ائتلاف جهانی ضد داعش در مقابله با این خطرات، اهمیت همکاری وهماهنگی همگانی در مقابله با داعش، به عنوان موضوعاتی که قرار است در این دیدار مورد بحث و گفتگو قرار گیرد، عنوان شده است.

فرانسه اولین کشوری بود که پس از برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان در سال 2017 میلادی تحریم سیاسی علیه اقلیم را شکسته و با دعوت از نچیروان بارزانی نخست وزیر وقت اقلیم و قباد طالبانی معاون وی، با آنان دیدار و روابط خارجی اقلیم را بار دیگر به جریان انداخت.

پیشتر نیز مقامات ارشد فرانسوی بارها به اقلیم سفر کرده و این کشور کمک های بسیاری به اقلیم در زمینه نظامی و انسانی و بشردوستانه انجام داده است.

نچیروان بارزانی در تاریخ 10 جولای سال گذشته میلادی نیز به فرانسه سفر کرده و در کاخ الیزه با ماکرون دیدار کرد و دو ماه پس از این دیدار نیز ماکرون بە بغداد سفر کردە و دیدار دیگری رابا بارزانی در این شهر انجام داد.

کد خبر 7047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha