اهداف ماکرون از دعوت نچیروان بارزانی برای سفر به فرانسه

سرویس جهان- روزنامه لوانت هدف پاریس از دعوت رییس اقلیم کردستان عراق برای سفر به فرانسه را تاکید این کشور بر حمایت از اقلیم کردستان عراق و بهبود رابطه میان اربیل و بغداد عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق که به دعوت امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه به پاریس سفر کرده است، روز سه شنبه با ماکرون و چند مقام ارشد این کشور دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه لوانت چاپ انگلیس، با اشاره به نقش فرانسه در ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال عراق برای جلوگیری از ادامه حملات صدام حسین علیه کردهای عراق، رابطه میان کردهای عراق و دولت فرانسه را دارای سابقه ای طولانی عنوان کرده است.

این روزنامه اشاره کرده است که فرانسه قبل از حمایت آمریکا از مذاکرات کردی-کردی در سوریه، در این راستا و با حمایت نچیروان بارزانی پیش قدم شده بود، دعوت از بارزانی برای سفر به پاریس را بی ارتباط با حمایت فرانسه از ایجاد ارتباط بهتر میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان کردی در سوریه ندانسته است.

لوانت یکی دیگر از علل دعوت از بارزانی برای سفر به پاریس را تلاش فرانسه برای حل اختلافات داخلی عراق بویژه مشکلات سیاسی و اقتصادی میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق عنوان کرده است.

این روزنامه تلاش رییس‌جمهور فرانسه برای ارتقای همکاری اقتصادی میان پاریس، بغداد و اربیل و همچنین هموار کردن زمینه حضور بیشتر شرکت های فرانسوی در اقلیم کردستان عراق را از دیگر علل دعوت از بارزانی برای سفر به پاریس دانسته است.

کد خبر 7115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha