بارزانی در پاریس: مسئولیت تأخیر در تصویب بودجه با اقلیم کردستان نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس اقلیم کردستان تأکید کرد اربیل مسئول تأخیر در تصویب بودجه نیست و هر آنچه را در توان داشته است برای دستیابی به توافق با بغداد ارائه کرده است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المورد نیوز، "نچیروان بارزانی" رئیس اقلیم کردستان که در پاریس به سر می برد در کنفرانس خبری با امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور گفت: فرانسه بر حمایت از عراق و اقلیم کردستان در زمینه مقابله با تروریسم تأکید کرده است و ماکرون در زمینه حل مشکلات بین اربیل و بغداد در شرایط دشوار نقش فراوانی ایفا کرده است.

بارزانی افزود: ما نیز در این دیدار بر ادامه تلاش ها برای خدمت به ثبات عراق و منطقه تأکید کردیم.

رئیس اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: مشکل اصلی بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی آن است که بغداد هنوز با اربیل براساس نظام فدرالیسم تعامل نکرده است.

نچیروان بارزانی همچنین گفت: ما خواستار اجرای بند مورد توافق اربیل و بغداد درباره بودجه هستیم و اقلیم کردستان در زمینه تأخیر در تصویب بودجه، هیچ مسئولیتی ندارد. زیرا هر آنچه را در توان داشته است برای دستیابی به توافق ارائه کرده است و به توافق درباره بودجه نیز پایبند خواهد بود.

رئیس اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: اربیل می خواهد عامل امنیت و ثبات در منطقه باشد و ما خواستار آبادانی کلیه مناطق عراق هستیم. زیرا ملت عراق مستحق زندگی و خدمات رسانی بهتری هستند.

نچیروان بارزانی در پایان افزود: زمان آن فرا رسیده است که یک گفتگوی جدی بین همه جریانات عراق با هدف ثبات عراق انجام گیرد و فرانسه می تواند در این زمینه به عراق کمک کند.

کد خبر 7124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha