ترکیه جمعیت کردها را از شمال سوریه بیرون راند

سرویس جهان- ویلیام روباک دیپلمات سابق آمریکا در شمال سوریه گفت حمله ترکیه به شمال سوریه باعث اخراج جمعیت عظیمی از کردها شد.

به گزارش کردپرس، ویلیام روباک، فرستاده سابق آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به شبکه سی بی اس آمریکا گفت حمله سال ۲۰۱۹ ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه باعث اخراج جمعیت عظیمی از کردها شده است. وی افزود: برای مثال, کردها در شهری مانند تل ابیض در شمال سوریه، بر اثر حمله ترکیه کاملا از آن بیرون رانده شدند.

معاون سابق نماینده آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش تاکید کرد فرماندهان نظامی آمریکا که در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه حضور داشتند با دستور ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از این مناطق شوکه شدند و این تصمیم تاثیر زیادی روی هم‌پیمانی کردهای سوریه و دولت آمریکا داشته است.

او تاکید کرد حمله ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال ۲۰۱۹ باعث پاکسازی نژادی کردها در این مناطق شد و اقدامات غیرانسانی در مورد کردها به همراه داشت.

ویلیام روباک درباره علت هم‌پیمانی آمریکا با نیروهای کرد سوریه در جنگ علیه داعش گفت: نیروهای کرد سوریه بهترین نیرویی بودند که آمریکا از چند دهه گذشته تاکنون اقدام به آموزش آنها کرده است.

او تاکید کرد که کردهای سوریه در مبارزه با داعش نقش مهم و غیرقابل انکاری داشتند.

کد خبر 7148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha