عودت دادخواست انحلال HDP کافی نیست، این پرونده باید بسته شود

سرویس ترکیه - سخنگوی HDP با اشاره به رد دادخواست انحلال HDP، محتوای این پرونده را بی اساس و دروغ دانست.

به گزارش کردپرس، «ابرو گونای» سخنگوی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با بررسی تصمیم دادگاه قانون اساسی ترکیه (AYM) مبنی بر رد دادخواست انحلال HDP این دادخواست را نه تنها از جهت اصول قانونی بلکه از جهت محتوا نیز نادرست دانست.

بر طبق گزارش سایت خبری گازته قارینچا نزدیک به اپوزیسیون، ابرو گونای دیروز در واکنش به رد دادخواست انحلال HDP از طرف دادگاه قانون اساسی گفت: "دادخواست تهیه شده توسط رئیس دادستانی عمومی دیوان عالی کشور بکر شاهین بی اساس است."
گونای در ادامه با بیان این که پرونده تشکیل شده بر علیه HDP پر از نقص محتوایی است گفت: "دادگاه قانون اساسی با رد کردن این دادخواست نشان داد که این پرونده نه تنها از جهت اصولی غیر قابل قبول است بلکه از جهت محتوایی هم مبتنی بر حقیقت نیست و کذب محض است."
او با اشاره به اعلام جرم بر علیه اعضای درگذشته HDP در این دادخواست ادامه داد: "شما نمی توانید آدم ها را از گور در بیاورید و محاکمه کنید. اگر این دادخواست که فاقد دلایل قانونی است پذیرفته می شد زخم های عمیقی روی وجدان جمعی مردم می گذاشت." گونای در ادامه یک بار دیگر تاکید کرد که "این دادخواست بر علیه HDP وجهه قانونی نداشته و تماما سیاسی است".

او همچنین در واکنش به سخنان دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) که دادگاه قانون اساسی را آماج اتهامات خود قرار داده بود گفت: "این ادبیات یک حزب سیاسی نیست، این ادبیات یک لات کودتاچی است که دادگاه قانون اساسی را هدف قرار داده است." او گفت: "تازگی ها قانون اساسی مملکت به طور دائم به وسیله دولت و شریک آن MHP نقض می شود. اما ما با این مکانیزم کودتاچی مبارزه می کنیم. با این نفرت پراکنی مبارزه می کنیم. حتی اگز تنها یک نفر از ما باقی بماند باز هم با این باند بازی مبارزه خواهیم کرد."

سخنگوی HDP در پایان گفت که "عودت دادخواست انحلال علیه HDP کافی نیست و این پرونده باید برای همیشه بسته شود. بنابراین هر قدم قضائی که دادگاه قانون اساسی ترکیه بردارد مستقیماً به آینده دموکراتیک این کشور مربوط خواهد شد. یادآوری این موضوع نیز مسئولیتی تاریخی بر عهده ما است."

کد خبر 7200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha