مصرف مرغ در کردستان ناگهان سه برابر شد یا شما یک جای کارتان می لنگد؟

سرویس کردستان- در هفته های اخیر به موازات غیب شدن مرغ از مرغ فروشی های استان کردستان، میزان مرغ عرضه شده به بازار هم در آمار مسئولان دولتی روندی به شدت صعودی به خود گرفته است. انگار هر چه آنها در آمارهایشان مرغ بیشتری عرضه می کنند بیشتر به غیب شدن مرغ از بازار منجر می شود.

به گزارش کُرد پرس، در حالی که متوسط مصرف روزانه مرغ در بازار کردستان چیزی حدود 90 تا 100 تُن در بالاترین حد مصرف بود، ناگهان در هفته ها و خصوصا روزهای اخیر آمار عرضه روزانه به بالای 200 و چند روز بعد 300 تُن در روز رسید اما همچنان مردم بیچاره برای خرید مرغ باید در صف باشند؟

سئوال اساسی در این حوزه این است که از نظر اقتصادی آیا امکانپذیر مصرف کالایی مانند گوشت مرغ در استانی با نصف درآمد سرانه ملی، ناگهان و در مدتی بسیار کوتاه بیش از 3 برابر شود؟ بر اساس اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان روز 12 فرودین 330 تُن مرغ به بازار عرضه شده است. او در توضیحاتی مدام روی «خرید بیشتر از نیاز از سوی مردم» به عنوان دلیل نایاب شدن و کمبود مرغ در بازار استان تاکید کرده است. اما به ناچار و در بخش هایی از صحبت هایش اشاره ای به دلیل اصلی و مهم این غیب شدن مرغ اشاره کرده است.

او گفته است: «جهاد کشاورزی تا مرحله کشتارگاه نظارت و وظیفه تامین دارد و از آن به بعد بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت» است. رسانه های منتقد و ناظران با اصناف بارها و بارها بر ناکارآمدی صمت کردستان در نظارت و کنترل بازار تاکید کرده اند دلیل آن هم روشن اساسا مسئولان ارشد این سازمان در استان اعتقادی به نظارت بر بازار و حمایت از اقشار آسیب پذیر ندارند. بنابراین برای پی بردن به غیب شدن مرغ از بازار و افزایش بیش از 3 برابری مصرف در استان به صورت ناگهانی به یخچال های مردم بی بخت کردستان گیر ندهید. کار شما خیلی وقت است از جای دیگری می لنگد. محافل چند نفره و سیاست بازی مگر وقتی برای رسیدگی به امور و نظارت بر بازار برای برخی مدیران باقی می گذارد؟

کد خبر 7204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha