برگزاري هرنوع مراسم و تجمع در خانه باغ ها در سقز، پيگرد قانوني دارد

سرویس کردستان- فرماندار سقز با اشاره به روند صعودي بستری هاي بيماران كرونايي اظهار داشت: برگزاري هرنوع مراسم وتجمع در خانه باغ ها و در سطح شهر، پيگرد قانوني دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، كاميل كريميان در جلسه ستاد كرونا بيان كرد: براي حفظ جان مردم، چاره اي جز سخت گيري نداريم و محدوديت هايي در اين راستا بر اساس پروتكل هاي ستاد كرونا، اعمال مي شود و در صورتي كه وضعيت شهر وخيم تر و روند افزايش بستري و مرگ و ميرها ادامه داشته باشند، محدوديت ها بيشتر مي شود.
كريميان اضافه كرد: زمان اعمال بخشي از محدوديت ها به مدت يك هفته خواهد بود كه در صورت تغيير نكردن وضعيت، اين زمان به مدت يك هفته ديگر و بيشتر تمديد مي شود.
كريميان با بيان اينكه بر اساس رصد مركز بهداشت و مراكز درماني، يكي از عامل هاي اصلي نارنجي و قرمز شدن رنگ كرونايي شهرستان سقز، برگزاري تجمع ها و مراسم هاي عروسي و عزا در اواخر اسفندماه و اوايل سال جاري بود هشدار داد: برگزاري مراسم عروسي در تالارهاي داخل شهر و خانه باغ هاي خارج و داخل شهر ممنوع است و در صورت تخطي از اين موضوع، ستاد كرونا به عنوان جرم عليه سلامت عمومي براي افراد با هماهنگي دادستاني و با رصد توسط ضابطان قضايي پرونده تشكيل خواهد داد.
وي ادامه داد: در اين صورت در وهله اول صاحب تالار و در مرحله بعد بايستي برگزار كنندگان مراسم به دليل سهل انگاري جوابگو باشند.
رئيس ستاد كرونا بابيان اينكه غير از مشاغل گروه 1 براي مشاغل گروه هاي 2، 3 و 4 محدوديت هايي اعمال مي شود ادامه داد:در حال حاضر بخشي از بازار به دليل اقتصاد اصناف و معيشت مردم، تعطيل نمي شود ولي در صورت تشديد بيماري، محدوديت ها براي بازار بيشتر مي شود.

هشدار مدير شبكه بهداشت سقز: درگيري كودكان افزايش يافته است
مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان سقز هم اظهار داشت: در حال حاضر 44 بيمار در بخش كروناي بيمارستان امام خميني (ره) بستري هستند كه حال 6 نفر وخيم است.
دكتر انور بهرامي افزود: گرچه مرگ و ميرهاي كرونايي در شهرستان كاهش پيدا كرده است ولي تعداد موارد مثبت روند تصاعدي دارد.
وي اضافه كرد: به دليل افزايش تعداد بستري ها، بخش سوم ايزوله بيماران كرونايي بيمارستان امام هم به زودي راه اندازي مي شود. وي به والدين هشدار داد كه در پيك چهارم كرونا، درگيري كودكان افزايش يافته است.
بهرامي با بيان اينكه، تعداد بستري ها، تست هاي مثبت و پيشرفت بيماري، افزايش يافته است اضافه كرد: مردم براي سلامت خود و جامعه ارزش قائل شوند.

مصوبات جديد ستاد كرونا
در ادامه اين جلسه موارد به شرح زير مصوب شد و اين مصوبات از 14 فروردين به مدت يك هفته اجرايي مي شوند و در صورت هرگونه تخطي، ضابطان موارد را به دستگاه قضا، گزارش مي دهند:
فعاليت در ادارات به صورت حضور دو سوم خواهد بود.
اتاق اصناف و صمت در ارتباط با تعطيلي مراكز غير ضرور از جمله شهربازي ها، چايخانه و قهوه خانه ها، تالارها، آژانس هاي مشاوره و املاك، كافي شاپ ها، آرايشگاه ها و تعطيلي پاساژهاي سرپوشيده به مدت يك هفته، اقدام و اطلاع رساني لازم انجام دهند
تمام باشگاه ها و سالن هاي ورزشي به مدت يك هفته تعطيل مي شوند
مراكز غذايي و رستوران ها فقط به صورت بيرون بر خدمات ارائه دهند
تمام مراكز تفريحي داخل شهرهاي سقز، صاحب و سنته؛ بوستان ها، پارك ها، مسيرهاي بلوار ارتش و بلوار ميدان مكريان به سمت پليس راه مسدود شوند
برگزاري مراسم عزا و عروسي در روستاها، ممنوع و در وهله اول براي دهيار، شورا و بخشدار و در مرحله دوم براي برگزار كنندگان پروندهه قضايي تشكيل خواهد شد.
ورود خودروهاي شخصي با پلاك غير بومي به سقز، ممنوع است
تردد خودروهاي شخصي از ساعت 22 تا 3 بامداد در سطح شهر ممنوع است
نماز جمعه، مساجد، نمازهاي جماعت روزانه و مراسم هاي آييني و مذهبي تعطيل است
مدارس، دانشگاه ها، موسسات آموزشي و حوزه هاي علميه تعطيل است.
كارگروه نظارت و بازرسي در اين مدت، فعاليت ها را تشديد كند

کد خبر 7209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha