نیاز عراق به واردات برق از ایران، با وجود اتصال شبکه برق آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اردن

سرویس عراق و اقلیم کردستان – سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: اتصال شبکه برق این کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس و اردن در فاز اول، باعث بی نیازی عراق از خرید برق ایران برای تأمین نیازهایش نخواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، "احمد موسی" در این باره گفت: واردات 500 مگاوات به عنوان فاز اول از ارتباط برق عراق با کشورهای حاشیه خلیج فارس و 150 مگاوات از اردن، باعث رفع نیاز عراق به انرژی نخواهد شد.

احمد موسی با اشاره به اینکه وزارت برق به تقویت زیرساخت ها و ایجاد نیروگاهها و تقویت نگهداری دوره ای آنها ادامه خواهد داد افزود: عراق 81 درصد از عملیات مربوط به اتصال شبکه برق به شبکه کشورهای حاشیه خلیج فارس را انجام داده است. اما پروژه اتصال شبکه برق به اردن، در حال بررسی مسیر خطوط انتقال و ارزیابی و آزمایش خاک برای اطمینان از عدم وجود بقایای مهمات جنگی ناشی از جنگ هاست.

یادآور می شود عراق درصدد واردات برق از کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین راه اندازی پروژه های تولید برق خورشیدی با هدف رفع نیازهایش می باشد.

براساس گزارش پایگاه اس پی گلوبال، به دلیل فشارهای آمریکا بر بخش گاز و برق ایران، عراق تلاش می کند منابع دیگری را برای تأمین نیازهایش در این دو حوزه تضمین کند. از زمان تحریم بخش انرژی ایران در سال 2018، عراق برای ادامه واردات انرژی از این کشور، معافیت هایی را از آمریکا دریافت کرده است.

کد خبر 7273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha