برداشت نمک از دریاچه ارومیه با مجوز محیط زیست امکان پذیر شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: برداشت نمک از دریاچه ارومیه با مجوز محیط زیست امکانپذیر است.

به گزارش کردپرس، مسعود تجریشی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت: برداشت نمک در کار ستاد احیا خللی ایجاد نمی کند چون در بخشی از حاشیه دریاچه انجام می شود.

وی ادامه داد: برداشت نمک از بستر دریاچه با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست امکان پذیر است و اگر استان سرمایه گذاری برای این طرح داشته باشد از آن حمایت می کنیم.

تجریشی با تاکید بر اینکه بخشی از این نمک دریاچه ارومیه توسط پتروشیمی ها برداشت می شود افزود: ارزش اقتصادی نمک دریاچه ارومیه خیلی بیشتر از این است که برداشت می شود. در حال حاضر بارندگی‌های مناسب بهاره بیشتر از افزایش سطح، باعث افزایش عمق دریاچه ارومیه شده است و همین نشان می‌دهد که می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد.

وی گفت: احیای کامل دریاچه ارومیه هم اکنون از اولویت های اصلی دولت به شمار می رود و دولت بحث احیای دریاچه ارومیه را فراموش نکرده و مصمم است با وجود مشکلات اقتصادی و مالی، اعتبارات پروژه های احیای دریاچه را تامین کند.

تجریشی افزود: با اجرای آبیاری نوین در زمینه افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی، طراحی های خوبی در دست اجراست و تحقق کامل اهداف طرح های ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی نیازمند مشارکت و همکاری همه کشاورزان است. البته تاکنون اقدامات خوبی آغاز شده و با همراهی کشاورزان طرح های ستاد احیا را با شتاب بیشتری پیگیری کنیم.

کد خبر 73607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha