کردها از مذاکرات استراتژیک بین بغداد و واشنگتن استقبال می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان بر ضرورت اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز در مذاکرات استراتژیک با آمریکا براساس اجماع نیروهای سیاسی این کشور تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "سعید مموزینی" در این باره گفت: کردها از مذاکرات استراتژیک بین بغداد و واشنگتن استقبال می کنند و باید در مذاکره درباره مسائل نظامی این موضوع در نظر گرفته شود که اوضاع امنیتی همچنان بی ثبات است و خطر داعش هنوز به قوت خود باقی است.

مموزینی افزود: کردها همواره از برقراری روابط متعادل با همه کشورها به ویژه آمریکا به عنوان یک کشور دارای جایگاه سیاسی، نظامی و اقتصادی در جهان تأکید می کنند که باید از این گفتگوها استفاده شود.

عضو حزب دمکرات تصریح کرد: حضور فؤاد حسین وزیر امور خارجه در مذاکرات احتمالی آینده به منزله نمایندگی از همه گروههای هویتی عراق از جمله کردها به شمار می آید. اما تصمیمات مهم و سرنوشت ساز در گفتگوهای استراتژیک باید با اجماع نیروهای سیاسی اتخاذ شود.

یادآور می شود "فوزی حریری" رئیس هیأت اقلیم کردستان در هیأت مذاکره کننده عراق در گفتگوهای استراتژیک با امریکا که قرار است دور بعدی آن، روز چهارشنبه آینده آغاز شود اعلام کرد هیأت مذاکره کننده عراق از جمله نمایندگان اقلیم کردستان، در دورهای قبل مذاکرات در دوره دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، درخواست اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را مطرح نکرده است.

حریری افزود: قرار است دور بعدی مذاکرات روز چهارشنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شود.

کد خبر 7372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha