آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اقلیم کردستان به سرعت در حال افزایش است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بنا به آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت و درمان اقلیم کردستان، آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اقلیم کردستان به سرعت در حال افزایش بوده و روزانه بیش از ده نفر در اقلیم به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

به گزارش کردپرس، در حالی که آمار ابتلا به کرونا در اقلیم کردستان در ماه گذشته به کمترین میزان خود و حدود 50 نفر در روز رسیده و آمار فوتی ها نیز به یک الی دو بیمار در روز کاهش یافته و در برخی روزها نیز هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در اقلیم ثبت نمی شد، اما در هفته های گذشته آمار ابتلا به صورت ناگهانی افزایش یافته و بیش از 1 هزار نفر در روز رسید.

همچنین آمار فوتی های ناشی از کرونا نیز در این مدت به شدت افزایش یافته و روزانه دست کم 10 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

کرونا در میان مقامات حزبی و دولتی نیز شیوع گسترده ای داشته و طی روزهای گذشته اعلام شد که اكثریت کارمندان و نیروهای وزارت آموزش عالی اقلیم به کرونا مبتلا شده اند و همچنین شماری از اعضای حزب دمکرات کردستان (پارتی) نیز به کرونا مبتلا شده و یکی از آنان به دلیل عوارض این بیماری جان خود را از دست داد.

پیشتر نیز یکی از نمایندگان این حزب در مجلس عراق به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بود.

همچنین تعداد قربانیان کرونا در میان کادر درمانی اقلیم نیز رو به افزایش بوده و در روزهای اخیر، دو تن از پزشکان اقلیم که یکی از آنان یک پزشک زن باردار بود به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که مقامات بهداشتی از کم بودن تعداد واکسن های کرونا خبر داده و اعلام کردند کە با تعداد واکسن های موجود نمیتوان همه کادر درمان را علیە کرونا واکسینە کرد.

بنا به آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت و درمان اقلیم کردستان در آخرین آزمایشات و بررسی های انجام شده، 856 مورد جدید ابتلا در اقلیم شناسایی شده و طی این مدت 12 مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت شده و 432 بیمار نیز بهبود یافته اند.

با احتساب موارد جدید آمار ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم از ابتدای شیوع آن تاکنون به 127 هزار و 47 مورد رسیده و از این تعداد 111 هزار و 926 مورد تاکنون بهبود یافته و 3 هزار و 743 بیمار جان خود را از دست داده اند.

با وجود اینکه تعداد بیماران بستری در ماه گذشته به حدود 1 هزار نفر کاهش یافته بود، اما اکنون تعداد بستری ها کاهش یافته و 11 هزار و 378 بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در مراکز درمانی اقلیم بستری هستند.

کد خبر 7428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha