تغییر وضعیت یک شبه مهاباد از زرد به قرمز کرونایی!

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار مهاباد گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان که تا دیروز در وضعیت زرد قرار داشت، از امروز، ۱۸ فروردین ماه به قرمز (بسیار پرخطر) جهش یافته و تغییر پیدا کرد.

به گزارش کردپرس، عارف خدرلو اظهار داشت: این تغییر وضعیت به دلیل افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا و بستری ها در این شهرستان روی داده است که نسبت به ماه گذشته پنج برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه مهاباد جز شهرهای آذربایجان غربی بود که بیشترین محدودیت ها را با همکاری شهروندان و اصناف رعایت کرده بود، افزود: تعطیل کردن ادامه دار نماز جماعت در هفته های گذشته و همچنین تعطیلی بیش از یک ساله تالارهای عروسی در شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم از جمله محدودیت هایی بود که این شهرستان در آن رکوردار است.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: هم اکنون ۵۰ درصد بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان این شهرستان در بخش ویژه حضور دارند که نشان از خطرناک بودن نوع جدید ویروس کرونا و ضرورت جدی گرفتن شیوه نامه های بهداشتی را دارد.

خدرلو اضافه کرد: تا روز گذشته این شهرستان در وضعیت زرد قرار داشت ولی با جهش در تعداد مبتلایان به این بیماری که به دلیل مسافرت های نوروزی و میزبانی از گردشگران از یک سو و از سویی دیگر رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری در منطقه با برگزاری دورهمی ها به وضعیت قرمز تبدیل شد.

او ادامه داد: با ورود مهاباد به شرایط قرمز مقابله با کرونا محدویت های مطابق با رنگ قرمز در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه بسیاری از بیماران کرونا گرایش به بستری در بیمارستان را ندارند، اضافه کرد: گزارش‌های رسیده از مراکز درمانی و درمانگاه های سطح شهرستان نشان می‌دهد بخش زیادی از بیماران دارای علایم کرونا هستند ولی به دلیل مراجعه نکردن به بیمارستان بستری نشده و آمار آنان در سامانه ثبت نمی شود.

او افزود: پیک مربوط به تجمع در روز طبیعت طی هفته آینده مشخص و آمار مبتلایان در این شهرستان پیش بینی می شود به مراتب بیشتر شود.

ایرنا نوشت؛ خدرلو با بیان اینکه شاهد شروع موج چهارم شیوع ویروس کرونا در این شهرستان هستیم اضافه کرد: مهاباد تجربه خوبی از مدیریت این ویروس داشته و ضروری است که شهروندان با کاهش تردد مانع از افزایش این ویروس شوند.

به گزارش کردپرس، طبق اعلام وزارت بهداشت، همه ۱۷ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد.

کد خبر 7437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha