کاظمی اعلام کرده 320 میلیارد دینار بودجه اقلیم کردستان را پرداخت می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق، اعلام کرد که نخست وزیر این کشور، وعده داده مبلغ 320 میلیارد دینار بودجه را به اقلیم کردستان پرداخت می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، جمال کوچر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، اعلام کرد که مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، وعده داده که مبلغ 320 میلیارد دیناری را که چند ماه پیش از این، با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، بر سر پرداخت آن توافق کرده، به اقلیم پرداخت می کند، اما با این حال هنوز پرداخت آن قطعی نیست.

عضو فراکسیون اتحاد اسلامی در مجلس عراق، افزود با وجود اینکه مجلس عراق، قانون استقراض دولت را تصویب کرده، اما نمی تواند به دولت فرمان دهد که بودجه را به چه طرفی پرداخت کند و یا اینکه بودجه کدام را طرف را قطع کند و دولت باید در این زمینه تصمیم گیری کند و به همین دلیل قانون استقراض نمی تواند مانع کاظمی در پرداخت بودجه به اقلیم کردستان شود.

وی خاطر نشان ساخت که با این حال هنوز مشخص نیست که آیا پرداخت بودجه به اقلیم از سوی بغداد صورت می گیرد یا خیر.

لازم به ذکر است که پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر، قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد و کردها این اقدام را به منزله قطع بودجه به اقلیم می دانند.

کد خبر 751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha