خشکسالی، کشاورزی اقلیم کردستان را تهدید می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اداره کشاورزی منطقه گرمیان اقلیم کردستان اعلام کرد که به دلیل کمبود بارش و نزولات آسمانی، منطقه دچار خشکسالی شده و کشاورزی منطقه گرمیان و اقلیم در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش کردپرس، شادیه حسین رئیس اداره کشاورزی منطقه گرمیان اقلیم کردستان در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات (پارتی) اعلام کرد که به دلیل کمبود بارش باران و نزولات جوی، در فصل بارش و بارندگی در اقلیم کردستان، منطقه دچار خشکسالی شده و در حال حاضر محصولات کشاورزی در دست کم 168 هزار هکتار زمین کشاورزی در معرض نابودی است.

وی افزود که مقامات مربوطه در اداره کشاورزی گرمیان طرح و برنامه ای را برای مقابله با خشکسالی و عوارض آن در دست اجرا دارند و خواستار اختصاص بودجه ویژه مقابله با خشکسالی از سوی وزارت کشاورزی اقلیم شده اند.

همچنین گفت که این خشکسالی در 13 سال گذشته بی سابقه بوده و 90 درصد محصولات کشاورزان دچار آسیب شده و دامداران نیز به دلیل نبود مرتع دچار مشکل شده اند.

شادیه حسین خاطر نشان ساخت که کمبود بارش موجب کاهش سطح منابع و سفره های آب زیرزمینی شده و چشمه ها و منابع آبی روستاهای منطقه در حال خشک شدن است و از سوی دیگر پیش بینی می شود خشکسالی در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

کد خبر 7510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha