کردهای سوریه و عراق به جای اتکا به بایدن با هم متحد باشند

سرویس جهان- روزنامه لوانت چاپ انگلیس نوشت:کردها نباید زیاد به انتخاب جو بایدن برای پیشبرد امور خود امیدوار باشند بلکه باید میان خود اتحاد را تقویت کنند.

به گزارش کردپرس، برخی رهبران کرد در عراق و سوریه نسبت به انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا ابراز امیدواری کرده‌اند زیرا بر این باورند که جو بایدن تعامل نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، تعامل بهتری با کردهای عراق و سوریه خواهد داشت و برای حل مسأله کردهای ترکیه هم تلاش می کند.

اما روزنامه انگلیسی زبان لوانت چاپ انگلیس با بیان دلایل خوشبینی کردها به انتخاب جو بایدن نوشت: جو بایدن رابطه تنش آمیزی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دارد، زمانی برای تقسیم عراق بر اساس مولفه های قومی و نژادی تمایل نشان داده و آشنایی زیادی با مسائل کردها دارد اما باید توجه داشت که ابرقدرتها بویژه آمریکا- فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور است، بیشتر به دنبال کسب منافع خود هستند.

این روزنامه در عین حال اشاره کرده است که ممکن است جو بایدن تمایل بیشتری به حل مسائل کردی داشته باشد اما کردها نباید زیاد به رئیس جمهور آمریکا خوشبین باشند.

لوانت مشکل اصلی میان کردهای عراق و سوریه را عدم اتحاد عنوان کرده و به آن‌ها توصیه کرده است به جای اینکه به دنبال کسب حمایت ابرقدرتها باشند به تقویت اتحاد میان خود اقدام کنند.

کد خبر 756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha