خسارت به 555 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده مریوان

سرویس کردستان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت:  براساس آخرین آمار ارزیابان 555 واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده شهرستان مریوان دچار خسارت شده اند.

به گزارش کُرد پرس، محمد فلاحی اظهار کرد: زمین‌لرزه شامگاه سه‌شنبه 17 فروردین ماه جاری، که ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد، بر اساس آخرین آمارها تا ساعت 21 روز گذشته 55 واحد مسکونی شهری و روستایی را دچار خسارت کرده است.

وی افزود: براساس گزارش تیم های ارزیاب حاضر در این منطقه 94 واحد مسکونی شهری و 288 واحد مسکونی روستایی تخریب شده و نیازمند احداث مجدد هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان ادامه داد: همچنین 173 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز دچار خسارت شده اند که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

فلاحی یادآور شد: در ارزیابی های به عمل آمده 86 واحد دامی نیز دچار خسارت جدی شدند که نیاز به تعمیر و بازسازی داشته و 6 واحد تجاری احداثی و 2 واحد تجاری تعمیری نیز شناسایی شده است.

وی بیان کرد: طی روزهای آینده بررسی مناطق زلزله زده مریوان ادامه خواهد داشت و ارزیابان واحدهای مختلفی را که از سوی زلزله به آنها خسارت وارد شده را شناسایی و ثبت می کنند.

کد خبر 7612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha