4608 دواطلب برای شوراهای اسلامی روستا در کردستان ثبت نام کردند

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تا پایان چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی روستاهای استان، 4 هزار و 608 نفر بصورت حضوری و غیرحضوری ثبت نام کردند.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی اظهار داشت: از این تعداد 4 هزار و 543 نفر مرد و 65 نفر زن هستند که 500 نفر مربوط به اولین روز ثبت‌نام، یک هزار و 109 نفر مربوط به دومین روز، یک هزار و 32 نفر مربوط به سومین روز و یک هزار و 902 نفر نیز در چهارمین روز ثبت نام کردند.

وی افزود: 4 هزار و 284 داوطلب با مراجعه حضوری به 31 بخشداری استان مراحل ثبت نام را انجام داده و 324 نیز از شیوه های غیرحضوری استفاده کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: از یک هزار و 307 روستای واجد شرایط دارا بودن شورای اسلامی در استان، یک هزار و 28 روستا شورای اسلامی با پنج نفر عضو و بقیه با سه نفر عضو خواهند داشت.

زارعی یادآور شد: داوطلبان می ­توانند از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت­ نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar)، یا از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس(entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) در انتخابات ثبت نام کنند.

وی بیان کرد: داوطلبان همچنین می توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره(Keshvar) و از طریق مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت 8:00 تا 18:00) و دریافت رسید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه ثبت نام باید با شماره تلفن همراهی انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد، گفت: ارائه اصل گواهی عدم سوپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس 4 در 3 جدید برای ثبت نام الزامی است.

زارعی اظهار کرد: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده 32 قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام در انتخابات لازم است.

وی افزود: اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر نیاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ادامه داد: به استناد ماده 30 قانون داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایطی همچون تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

زارعی اظهار داشت: افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

کد خبر 7637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha