انجام 2.5 میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان/مشکلی در تامین مرغ نداریم

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در فروردین ماه امسال 2 میلیون و 497 هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده است.

به گزارش کُرد پرس، محمدفرید سپری در دومین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ استان کردستان، اظهار کرد: جوجه‌ریزی و تولید مرغ در استان به اندازه انجام می‌شود و این روند همچنان ادامه دارد و خوشبختانه در بحث تامین مرغ مورد نیاز بازار نیز مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه در سال 98 در مجموع 44 میلیون و 276 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است، افزود: این آمار در مدت زمان مشابه در سال گذشته به 43 میلیون و 853 هزار قطعه رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: اگر چه بخش تولید به واسطه شیوع کرونا مشکلات زیادی را تجربه کرد اما حوزه صنعت مرغ کردستان نسبت به کشور وضعیت خوبی داشت.

سپری یادآور شد: سال گذشته در مجموع 3.6 دهم جوجه‌ریزی کشور در استان کردستان انجام شد که براساس برآورد در سطح 4 دهم درصد بوده است و این نشان می دهد که کردستان نقش مهمی در تامین مرغ مورد نیاز کشور دارد.

وی بیان کرد: در فروردین 98 که وضعیت بسیار عادی بود 2 میلیون و 201 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا ویروس به یک میلیون و 980 هزار قطعه کاهش یافت اما در فروردین ماه امسال 2 میلیون و 497 هزار قطعه جوجه‌ریزی در سطح استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از رشد 26 درصدی جوجه‌ریزی در فروردین ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته و افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال 98 که سال نرمالی بود، خبر داد و گفت: در فروردین ماه امسال به طور میانگین روزانه 79 هزار و 815 قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است.

کد خبر 7639

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha