1130 واحد خسارت دیده ناشی از زلزله در مریوان نوسازی و تعمیر می شوند

سرویس کردستان - معاون عمرانی استاندار کردستان گفت: پس از بررسی مناطق زلزله زده مریوان توسط تیم های کارشناسی نوسازی، تعمیر و مقاوم سازی یک هزار و 130 واحد مختلف در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش کُرد پرس، شهرام ملکی در بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده از زلزله شهرستان مریوان از نزدیک در جریان امورات انجام شده توسط دستگاه های اجرایی قرار گرفت و اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در این مناطق، طبق دستور استاندار کردستان اقدامات لازم از سوی ستاد مدیریت بحران استان آغاز و در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز به آسیب دیده احتمالی به عمل آمده است.

وی افزود: مناطق آسیب دیده شهری و روستایی توسط ستاد مدیریت بحران استان مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت نیاز خدمات امدادی و آواربرداری احتمالی به مردم انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به نحوه ارزیابی میزان خسارت وارده در مناطق زلزله زده مریوان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع در این زلزله آسیبی به مناطق شهری و روستایی شهرستان های مریوان خسارتی وارد شده که بررسی کارشناسی برآورد میزان خسارت به سرعت انجام شده است.

ملکی یادآور شد: بر اساس برآوردهای به عمل آمده در مجموع بیش از هفت هزار واحد مسکونی و دامی و تجاری در 101 روستا مورد ارزیابی قرار گرفت که از این میزان 785 واحد نیاز به نوسازی و 345 واحد نیازمند تعمیر و مقاوم سازی بوده که در اسرع وقت کار ساماندهی این واحدها انجام می شود.

وی همچنین به نحوه پرداخت تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از زلزله مریوان پرداخت و بیان کرد: با توجه به نگاه دولت در خصوص تسهیل در کمک رسانی و بازسازی مناطق زلزله کشور در این راستا تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض به مردم پرداخت خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر دستگاه های خدمات رسان امورات زیر بنایی آب و برق و گاز را ارائه و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

کد خبر 7806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha