برخورد با قصور ۱۸ دستگاه اجرایی ایلام در اعمال محدودیت های کرونایی

سرویس ایلام-معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام در بیست و سومین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا استان ایلام از قصور ۱۸ دستگاه اجرایی ایلام در اعمال محدودیت های کرونایی خبر داد و گفت: این دستگاهها به مراجع نظارتی برای طی مراحل قانونی معرفی شده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، معروف بسطامی ضمن ابراز گلایه شدید از برخی اداراتی که نسبت به مصوبات و دستورالعمل‌های قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با اهمال و ساده انگاری رفتار می‌کنند، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، بازرسی و حراست استانداری باید به صورت جدی تر به موضوعات نصب اپلیکیشن ماسک، تبلیغات محیطی، دورکاری افراد دارای بیماری زمینه‌ای، عدم خدمات به افراد فاقد ماسک و ناقلین کرونا در ادارات ورود کنند و بدون مماشات دستگاه‌هایی که ناقض مصوبات و شیوه نامه‌های ابلاغی هستند را به بازرسی کل استان و مراجع مسئول معرفی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام با اعلام این مطلب که شرایط کرونا در استان عادی نیست و آمار بستری شدگان و فوتی‌ها در حال افزایش است، گفت: با این وضعیت به سمت تکمیل تخت‌های بیمارستانی می‌رویم و این یک هشدار کاملاً جدی برای پرهیز مردم از تجمعات و دورهمی های خانوادگی، عدم ترددهای غیر ضروری در معابر عمومی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

بسطامی تصریح کرد: در طی هفت روز گذشته تعداد ۶ هزار و ۱۰ دستگاه خودرو در مبادی ورودی به شهرهای قرمز عودت داده شد و در موضوع رعایت مقررات منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۳ تا ۳ صبح هم ضمن رعایت ۹۲ درصدی مردم، ۲ هزار و ۳۱۶ مورد تخلف و اعمال جریمه ۲۰۰ هزارتومانی صورت پذیرفته است.

وی در ادامه میزان رعایت منع تردد در شهرهای قرمز و نارنجی را ۹۴ درصد اعلام کرد و گفت: در این حوزه هم ۳۵۷ مورد تخلف و اعمال جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی را شاهد بودیم.

بسطامی همچنین در خصوص بانک‌های استان که بر اساس گزارشات از اماکن پرتجمع و فاقد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حساب می آیند، گفت: در جلسه ستاد استانی در خصوص پیشنهاد کمیسیون هماهنگی بانک‌ها درخصوص نحوه کار و تعداد ظرفیت کارکنان تصمیم گیری می‌شود.

وی با استمداد از مردم استان خواست در این شرایط حساس با پرهیز از تجمع در آرامستان‌ها که کماکان از آلوده‌ترین اماکن هستند، به توقف بیماری کمک کنند.

کد خبر 8359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha