فوتی های کرونا در آذربایجان غربی ٢ برابر شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد بیماران بخش آی سی یو و فوتی های بیماری کرونا طی دوهفته گذشته در استان دوبرابر شده، همچنین تعداد بستری بیماران کرونا از ۶۶۲ نفر به ۱۳۸۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده بیان کرد: استان آذربایجان غربی همانند سایر استان ها وارد موج چهارم بیماری کرونا شده و متاسفانه تعداد مبتلایان و بیماران بستری و فوتی نیز در این استان صعودی است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر استان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز می باشد و تنها دو شهرستان سردشت و اشنویه در وضعیت نارنجی قرار دارند، ادامه داد: میانگین تعداد فوتی های استان در روز، طی دوهفته گذشته برابر ۷ نفر بود که این میزان با افزایش ۲.۵ برابری به ۱۸ نفر رسیده است .

دکتر آقازاده اظهار کرد: مدت زمان بستری تا انتقال به بخش ای سی یو در بیماران کرونایی استان کاهش یافته و همچنین میزان بستری افراد جوان ومیانسال نیز به۷۴درصدافزایش پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: میانگین روزانه مراجعین سرپایی بیماری کرونا در استان طی دوهفته گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ نفر بود که این میزان به ۳ هزار و ۷۳ نفر افزایش یافته است‌.

او بیان کرد: افراد در صورت مشاهده هرگونه علایم سرماخوردگی با نزدیکترین مرکزبهداشت خودتماس داشته باشند.

کد خبر 8404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha