توزیع نامتوازن اماکن تفریحی در کلانشهر کرمانشاه / هوشنگ عندلیب

سرویس کرمانشاه _ "توزیع نامتوازن اماکن تفریحی باعث تحمیل هزینه‌های اضافی بسیاری به شهروندان کلانشهر کرمانشاه شده است. شهروندان گاه مجبورند برای یک تفریح ساده و یا صرف یک شام دورهمی، یک مسیر طولانی و خسته کننده را تا شمال شهر طی کنند. در واقع نیمی از زمانی که کرمانشاهی ها برای تفریح اختصاص می دهند در مسیر طولانی رفت و برگشت تلف می شود".

خبرگزاری کردپرس _ اماکن تفریحی و سیاحتی در کرمانشاه به شکل بسیار نامناسبی توزیع شده‌اند و این موضوع مشکلات و هزینه های اضافی بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است. اغلب اماکن تفریحی و پارک‌های بزرگ مانند پارک کوهستان، پارک شرقی، مجموعه تاریخی و بلوار زیبای تاق بستان، شهربازی، تله کابین و تعداد زیادی از غذاخوری‌‌ها و کبابی‌های پرطرفدار در قسمت شمالی شهر و در یک محدوده متمرکز شده‌اند. این وضعیت نشان دهنده نوعی جانمایی های غلط و توزیع ناعادلانه امکانات و خدمات تفریحی در شهر کرمانشاه است.

توزیع نامتوازن اماکن تفریحی باعث تحمیل هزینه‌های اضافی بسیاری به شهروندان دیگر محلات و مناطق کلانشهر کرمانشاه شده است. شهروندان کرمانشاهی گاه مجبورند برای یک تفریح ساده و یا صرف یک شام دورهمی، یک مسیر طولانی و خسته کننده را تا شمال شهر طی کنند.
این رفت و آمدهای اجباری در کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه موجب ایجاد یک ترافیک بسیار سنگین و دایمی به ویژه در ساعات اولیه شب‌ و یا آخر هفته ها در بزرگراه‌های شرقی و غربی و همچنین بلوار تاق بستان شده است. در واقع نیمی از زمانی که شهروندان کرمانشاهی برای تفریح اختصاص می دهند در مسیر طولانی رفت و برگشت تلف می شود.
این اتفاق در حالی رخ داده که قسمت های دیگر و به ویژه جنوب شهر و محدوده سراب قنبر و تپه های اطراف آن از پتانسیل بسیار بالاتری برای ایجاد یک اکوپارک بین المللی تفریحی، تله کابین، پیست دوچرخه سواری، شهربازی و مجموعه های خدماتی برخوردار است. ولی در یک اتفاق بسیار عجیب و تاسف بار، باغات این منطقه از شهر به تدریج قطع گردیده و تبدیل به آپارتمان شده اند.
متاسفانه توزیع نامتوازن و ناعادلانه اماکن تفریحی در شهر کرمانشاه طی دهه های گذشته موجب تحمیل هزینه های اضافی بر شهروندان شده و یکی از اولویت های مدیریت شهری در آینده باید اصلاح این رویه های غلط برنامه ریزی باشد.

کد خبر 8456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha