بیمه شدگان سلامت با کارت ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند

سرویس آذربایجان غربی- رییس بیمه سلامت مهاباد گفت: به منظور حذف تدریجی دفترچه کاغذی، بیمه شدگان از اول اردیبهشت به جای استفاده از دفترچه های کاغذی با کد ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

به گزارش کردپرس، فیصل رسولی در جمع خبرنگاران افزود: دفاتر درمانی کاغذی در صندوق بیمه سلامت همگانی چاپ نمی‌شود و بیمه شدگان از اول اردیبهشت به جای استفاده از دفترچه‌های کاغذی با کد ملی به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: بیمه شدگانی که از قبل دفترچه بیمه سلامت در دست دارند می‌توانند با ارائه صفحه اول دفترچه که مشخصات آنان درج شده و یا با ارائه کارت ملی از خدمات درمانی به صورت الکترونیک در بخش‌های درمانی دولتی دانشگاهی خدمات دریافت می‌کنند.

رسولی بیان کرد: هم اکنون ۵۹ درصد جمعیت شهرستان مهاباد شامل ۱۴۲ هزار نفر در ۵ صندوق روستایی، ایرانیان، همگانی، کارمندی و سایر اقشار زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

رییس بیمه سلامت مهاباد گفت: دفترچه سایر صندوق‌های بیمه سلامت (کارکنان دولت، روستاییان، سایراقشار، ایرانیان) در ماه‌های خرداد و تیر به تدریج حذف و برای بیمه شدگان در موسسات طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد نسخه بصورت الکترونیک تجویز می‌شود.

کد خبر 8458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha