اردوغان خواستار برگرداندن فتح الله گولن به ترکیه نیست

سرویس ترکیه - یورتر اوزجان، نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در آمریکا در گفتگوی اختصاصی خود با روزنامه BİLD آلمان در اظهاراتی عنوان کرده است: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار برگرداندن فتح الله گولن، رئیس جماعت گولن به ترکیه نیست.

به گزارش کردپرس، یورتر اوزجان، نماینده حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در آمریکا در گفتگوی اختصاصی خود با روزنامه BİLD آلمان در اظهاراتی مدعی شده است: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار برگرداندن فتح الله گولن، رئیس جماعت گولن به ترکیه نیست.

گفتگوی نماینده ویژه حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در آمریکا با این روزنامه به شرح ذیل است:

  • به نظر شما رجب طیب اردوغان، کشیش برانسون را آزاد خواهد کرد؟

دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد. ولی این اقدام نخواهد توانست روابط ترکیه – آمریکا را با توسعه روبه رو کند. بر اساس اطلاعاتی که بنده در دست دارم در حال حاضر در زندان های ترکیه 15 شهروند آمریکایی حضور دارند. همچنین 3 شهروند ترکی که برای ایالات متحده آمریکا کار می کردند نیز در زندان های ترکیه هستند. علاوه بر تمامی این ها ترکیه به عنوان یک متفق عضو ناتو در تلاش برای خریداری سامانه دفاع موشکی S-400 روسی است. دلایل و شواهد نشان از یک طوفان بزرگ است. اعتمادات متقابل در سطح بسیار بالایی از بین رفته است.

  • اردوغان قبل از آن که برانسون به ویژگی رهبری مقتدرش آسیبی وارد کند او را آزاد خواهد کرد؟

بله زیرا اردوغان رسانه های ترکیه را کنترل می کند. همانگونه که می دانید اردوغان دارای یک شخصیتی است که تفکرات خود را زود زود تغییر می دهد. حتی در بعضی از مواقع در چند روز 180 درجه نظرات و تفکراتش تغییر پیدا می کند. رسانه های ترکیه نیز برای سرپوش گذاشتن بر روی این تغییر یک نقش بسیار جدی بازی می کنند. علاوه بر این سیاست های ترکیه سیاست های کوتاه مدت هستند. انسان ها این سیاست ها را زود فراموش می کنند. این نیز یک امتیاز برای اردوغان است.

  • آیا اردوغان خواستار استرداد فتح الله گولنی است که در پنسیلوانیا اقامت دارد؟

به نظر من این موضوع تنها در سخن مطرح می شود. اردوغان در حقیقت آوردن فتح الله گولن به ترکیه را حقیقتا نمی خواهد. او یکی از شرکای اردوغان در نقض حقوق ترکیه و به انحصار درآوردن رسانه های ترکیه بود. در صورت آوردن فتح الله گولن به داخل ترکیه سوالات بسیار زیادی مطرح خواهد شد. به نظر من اردوغان از حضور فتح الله گولن در آمریکا راضی و خرسند است.

خبرنگار: 30102

کد خبر 85257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha