برخی از  نمایندگان مجلس عراق با فشارهای زیاد آمریکا مواجه هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی جنبش النجباء در عراق، گفت: برخی از شخصیت‌ها و رهبران جریان‌های سیاسی و نمایندگان مجلس عراق با فشارهای فزاینده آمریکا مواجه هستند.

به گزارش کردپرس، هاشم الموسوی، سخنگوی جنبش النجباء در گفتگو با شبکه تلویزیونی «المیادین» لبنان، گفت: برخی از شخصیت‌ها و رهبران جریان‌های سیاسی و نمایندگان مجلس عراق با فشارهای فزاینده آمریکا برای حمایت از شخصیتی خاص به منظور تصدی منصب نخست‌وزیری عراق مواجه هستند.

الموسوی با مطرح کردن این پرسش که چرا از آشوب‌گران در بصره سخن می‌گوییم، پس دستگاه اطلاعاتی عراق کجاست؟، افزود: «ما همچنان به سیاست احتیاط آمیز خود ادامه می‌دهیم؛ چرا که آمریکایی‌ها و همچنین سعودی‌‌ها طرح‌های بزرگی علیه عراق دارند.»

وی تاکید کرد که حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تعمدا آمار نظامیان آمریکایی در عراق را پنهان می‌کند.

سخنگوی النجباء افزود: آن‌چه در بصره و مجلس عراق روی می دهد، به فرصت‌ها برای ماندن العبادی در منصب نخست‌وزیری پایان می‌دهد.

وی همچنین گفت: فالح الفیاض از منصبش به عنوان رئیس سازمان الحشد الشعبی برکنار شد؛ زیرا العبادی شنیده بود که او نامزد نخست‌وزیری عراق خواهد شد.

سخنگوی جنبش النجباء تأکید کرد که هیچ نیروی داخلی یا خارجی نمی‌تواند حشد الشعبی را منحل کند، زیرا اگر حشدالشعبی نبود داعش اینک در کاخ‌های شاهزادگان در کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس به سر می برد.

کد خبر 86202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha