اتحادیه میهنی، سرپرست استانداری کرکوک را به احیای فرآیند تعریب متهم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از مسئولان ارشد اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک، سرپرست استانداری را به احیای فرآیند تغییر بافت جمعیتی این استان مورد مناقشه متهم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، روند ملا محمود، معاون مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در استان مورد مناقشه کرکوک در شمال عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری پس از نشست احزاب کُرد در بخش "قره هنجیر" تاکید کرد که راکان سعید الجبوری، سرپرست استانداری این استان فرآیند تعریب (عرب سازی) را بار دیگر احیا کرده و استان را به صورت بسیار بدی اداره می کند.

محمود با بیان این که تاریخ به چنین افرادی می گوید که نمی توان کُرد را از کرکوک کنار گذاشت، اعلام کرد که کمیته مشترک دو حزب اصلی اقلیم کردستان یعنی اتحادیه میهنی و حزب دمکرات که در این اواخر تشکیل شده، گفت و گوهای جدی را در رابطه با اوضاع این استان آغاز خواهد کرد.

معاون مسئول شاخه اتحادیه میهنی کردستان در کرکوک ضمن تاکید بر این که این استان تحت حاکمیت تعریب و فشارهای مداوم قرار دارد، همچنین از دولت فدرال عراق درخواست کرد که به حکومت نظامی در کرکوک و فرآیند تعریب پایان دهد.

این در حالی است که نمایندگان احزاب کُرد در نشست قره هنجیر بر سر عادی سازی روابط میان خود و بازگرداندن آن به وضعیت پیش از رویدادهای 16 اکتبر سال گذشته میلادی، برگزاری دیدارهای ماهانه، از سر گیری فعالیت شورای استان کرکوک، تلاش برای تصدی دوباره منصب استاندار از سوی کردها، برقراری دوباره روابط برادرانه با دیگر قومیت ها، بازگرداندن استان و اهالی آن به وضعیت عادی خود و همچنین گفتمان واحد و موضع گیری متحد در کرکوک و بغداد به توافق رسیدند.

کد خبر 86304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha