برکناری وزیر بهداشت عراق و استاندار بغداد به دنبال آتش سوزی گسترده بیمارستان ابن الخطیب

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق، حسن التمیمی وزیر بهداشت این کشور، محمد جابر العطا استاندار بغداد و عبدالغنی الساعدی مدیر کل بهداشت منطقه الرصافه بغداد را برکنار و به کمیته تحقیق درباره این حادثه معرفی کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، بخش رسانه ای دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: مصطفی کاظمی نخست وزیر در جلسه فوق العاده درباره حادثه آتش سوزی گسترده در بیمارستان ابن الخطیبب بغداد، دستور برکناری حسن التمیمی وزیر بهداشت این کشور، محمد جابر العطا استاندار بغداد و عبدالغنی الساعدی مدیر کل بهداشت منطقه الرصافه را برکنار و به کمیته تحقیقات درباره این فاجعه معرفی کرد.

این بیانیه می افزاید: کمیته مذکور تحقیق درباره این حادثه، به ریاست عثمان الغانمی وزیر کشور و عضویت وزرای برنامه ریزی و دادگستری و همچنین رئیس سازمان شفافیت و مبارزه با فساد و رئیس دیوان محاسبات دولت فدرال و یک نماینده از مجلس عراق تحقیق و عوامل مقصر در این زمینه را به دستگاه قضایی معرفی خواهد کرد.

براساس بیانیه دفتر کاظمی، کمیته تحقیق مذکور در مدت پنج روز تحقیقات درباره این حادثه را به انجام خواهد رساند و می تواند در زمینه می توان از تجربیات کارشناسان حوزه های امنیت داخلی و بهداشت بهره گیرد.

کد خبر 8638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha