گزارش وزیر دفاع ترکیه از عملیات نظامی در شمال کردستان عراق

سرویس ترکیه - خلوصی آکار وزیر دفاع گزارش داد که در عملیات نظامی اخیر ارتش ترکیه در شمال عراق، هزار و 123 هدف از طریق زمینی و 102 هدف از طریق نیروی هوایی مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه که اکنون در منطقه مرزی عملیاتی به سر می برد با برگزاری جلسه ای با فرماندهان عملیات پنجه رعد و پنجه صاعقه دستور العمل های لازم را برای ادامه عملیات داد.

در این جلسه آکار، ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال امید دوندار فرمانده نیروی زمینی، ژنرال حسن کوچوک آغ یوز فرمانده نیروی هوایی، دریادار عدنان اوزبال فرمانده نیروی دریایی، و فرمانده لشکر 3 پیاده در منطقه یوکسکوای حکاری شرکت داشتند.

بنا بر گزارش آزانس خبری آناتولی، آکار به عنوان فرمانده عملیات و فرمانده نیروهای مسلح ترکیه از مرکز عملیاتی پنجه صاعقه در خط مرزی بازدید کرده و گزارش فعالیت های مرکز عملیات پنجه صاعقه در منطقه آواشین-باسیان را علیه حزب کارگران کردستان (PKK) در شمال عراق دریافت کرد.

همچنین او از طریق بیسیم با فرماندهان منطقه عملیاتی گفتگو کرده و دستورهای لازم را داد. پس از آن نیز از طریق ویدیو کنفرانس با مرکز فرماندهی عملیات در منطقه شرناخ گفتگو کرد.

آکار در گزارشی که ارائه داد با بیان این که عملیات پنجه رعد و پنجه صاعقه بسیار موفقیت آمیز ادامه دارد گفت: «ما این عملیات را برای حاکمیت و استقلال کشور خود انجام می دهیم. هدف آن زندگی در صلح و امنیت هم برای برادران عراقی و هم برای شهروندان خودمان است. این عملیات بسیار موفقیت آمیز بوده و تروریست ها فرار کرده اند. در این عملیات با ایمان به این که "اگر بمیرم شهید شده ام" ادامه می دهیم.»

او گفت: «خنثی کردن و اخراج تروریست ها از منطقه به معنای پایان کار نیست... ما می دانیم آنها در تلاش برای حفط موجودیت خود در جاهای دیگر هستند. از 23 آوریل ساعت 17:40 دقیقه این عملیات آغاز شده است و تا کنون در مجموع هزار و 132 هدف به وسیله آتش نیروهای زمینی بمباران شده. نیروی هوایی هم در مجموع 102 هدف را بمباران کرده است. اگرچه برای ما مقدور نیست که بدانیم چه تعداد تروریست را کشته ایم اما می دانیم که تکاوران ما 31 نفر را کشته اند. در این میان 6 نفر از نیروهای ما مجروح شده اند.»

او همچنین (مانند رجب طیب اردوغان) به استفاده از تسلیحات ساخت ترکیه اشاره کرد و گفت: « در این عملیات همه وسایل نقلیه و تجهیزات، به ویژه مهمات ساخت ترکیه و ملی است.»

آکار چندین بار تاکید کرد که مبارزه ما علیه همه تروریست ها به ویژه PKK است و تا نابود کردن آخرین نفر از اعضای این سازمان ادامه خواهد داشت.

خلوصی آکار دیروز نیز گزارش داده بود که بیش از 460 هدف در مناطق عملیاتی پنجه رعد و پنجه صاعقه مورد حمله قرار گرفته اند که از میان آنها 400 هدف به وسیله نیروی زمینی و بیش از 60 هدف از طریق بمباران هوایی مورد حمله قرار گرفته اند.

کد خبر 8649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha