سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری شرکت های اماراتی برای توسعه صنعت گاز اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- کنسرسیومی از شرکت های اماراتی اعلام کرده اند پروژه توسعه میدان گازی خور مور اقلیم کردستان را با سرمایهگذاری 600 میلیون دلار از سر گرفته اند.

به گزارش کردپرس، شرکت داناگاز و کنسرسیوم کرسنت پترولیوم اعلام کردند پروژه توسعه میدان گازی خور مور اقلیم کردستان را که به علت همه گیری کرونا متوقف شده بود از سر گفته اند.

آنها اعلام کرده اند که این پروژه با سرمایه ای بالغ بر 600 میلیون دلار از سر گرفته می شود و قرار است ظرفیت تولید گاز طبیعی در اقلیم کردستان را روانه 250 میلیون فوت مکعب افزایش دهد. اتمام پروژه توسعه گاز میدان خورمور به علت همه گیری کرونا به تعویق افتاده و قرار است تا سال 2023 به اتمام برسد.

در حال حال روزانه 440 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی به همراه 15700 بشکه میعانات گازی و 1020 تن گاز ال پی جی از این میدان به دست می آیدکه معادل روزانه 110400 بشکه نفت است. بیشتر گاز طبیعی تولید شده در اقلیم کردستان به مصرف نیروگاهه ای برق می رسد.

مجید جعفر، مدیر عامل کرسنت پترولیوم و مدیر اجرایی داناگاز در بیانیه ای گفت علیرغم چالش های جهانی همه گیری کرونا، عملیات تولید این شرکت ها در اقلیم کردستان متوقف نشده و اکنون پروژه توسعه آن دنبال می شود.

کد خبر 8673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha