هنوز بحران سوریه مسئله ای بغرنج است

سرویس ترکیه - مولود چاووش ‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی در «نشست بحران سوریه» در حاشیه 73مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد عنوان کرده است: هنوز بحران سوریه مسئله ای بغرنج است

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه ملیت، مولود چاووش ‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی در «نشست بحران سوریه» در حاشیه 73مین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به حساسیت منطقه ادلب در سوریه، عنوان کرده است: موضوع ادلب بسیار مهم است. مذاکرات فشرده با روسیه و ایران درباره ادلب نتیجه مثبتی درپی داشت و از وقوع فاجعه جلوگیری کرد. در سوچی درباره تاسیس ثبات در ادلب به توافق دست یافتیم و تصمیم گرفته شد که به عنوان منطقه کاهش تنش تحت حفاظت قرار گیرد. جان هزاران انسان را نجات دادیم و مانع از سیل پناهجویان به مرزهای ترکیه و اروپا شدیم.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه علی رغم موفقیت های اخیر هنوز هم بحران سوریه مسئله ای بغرنج است، ادامه داد: تهدیدات سوریه همچنان ادامه دارد. هیچ کشوری نمی تواند در مبارزه با تروریسم به تنهایی حرکت کند ما باید به صورت مشترک اقدام کنیم. شاهد این هستیم که طی هشت سال گذشته ثبات منطقه را به خطر انداخته است. ترکیه میزبان 3 و نیم میلیون پناهجوی سوری است و تاکنون 32 میلیارد دلار برای آنها هزینه کرده است. تلاش ها برای تامین سریع تر بودجه تخصیص یافته از سوی اتحادیه اروپا برای این پناهندگان ادامه دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 87133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha