محرومیت کارمندان اقلیم کردستان از حقوقشان، نتیجه عدم پایبندی اربیل به توافق با بغداد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون جنبش تغییر در مجلس عراق تأکید کرد: بغداد و اربیل درباره تحویل مقدار مشخصی از درآمدهای نفت و پایانه های مرزی، توافقی امضا کرده اند. اما متأسفانه دولت اقلیم کردستان به صورت مداوم از اجرای بندهای این توافق، خودداری می کند که قربانی این وضعیت، کارمندان اقلیم کردستان هستند که از دریافت حقوقشان محروم می شوند.

به گزارش کرد پرس به نقل از السبق پرس، "هوشیار عبدالله" در این باره گفت: وضعیت کنونی، نیازمند تعهد اخلاقی و قانونی است به طوری که کارمندان اقلیم کردستان دیگر، به قربانی این وضعیت تبدیل نشوند. حزب دمکرات کردستان و خانواده بارزانی، مرتکب خیانت در امانت شدند و زمان آن فرا رسیده است که از ثروت اقلیم کردستان دست بردارند تا شهروندان کرد از آن بهره مند شوند.

هوشیار عبدالله تصریح کرد: پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق، موضوعی است که از مدتها پیش درباره آن تلاش کرده ایم. همچنین برخی توافقنامه های خانوادگی وجود دارد که با مدیریت نچیروان بارزانی با ترکیه امضا شده است که براساس آن نفت اقلیم کردستان به مدت 50 سال به ترکیه صادر می شود بدون اینکه دولت اقلیم در این باره دخالتی داشته باشد.

این عضو فراکسیون تغییر در مجلس عراق تصریح کرد: برخی از احزاب کرد منابع و ثروت های کشور را به دارایی خانوادگی شان تبدیل و شهروندان کرد را از آن، محروم کرده اند و منجر به اختلال در پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان در پنج سال گذشته شده اند. از این رو، از دولت مرکزی عراق می خواهیم به اختیارات و مسئولیت هایش در این باره عمل کند.

کد خبر 894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha