خاشقچی به دستور محمد بن سلمان به قتل رسیده است

سرویس ترکیه – روزنامۀ واشنگتن پست ادعا کرد سازمان سیا در پایان بررسی های خود به این نتیجه رسیده است که قتل خاشقچی به دستور مستقیم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انجام گرفته است.

به گزارش کردپرس، روزنامۀ واشنگتن پست اعلام کرد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که روز 2 اکتبر در ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول کشته شد، به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به قتل رسیده است.

این روزنامه که خاشقچی با آن همکاری می کرد، به گزارش سازمان اطلاعات مرکزی ایالت متحده (سیا) استناد کرده است که بر اساس آن، این سازمان پس از بررسی ابعاد مختلف موضوع و کسب اطلاعات از منابع موثق به این نتیجه رسیده است که قتل به دستور محمد بن سلمان انجام گرفته است.

واشنگتن پست نوشت خالد بن سلمان برادر ولیعهد عربستان و سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده در یک تماس تلفنی با خاشقچی گفته است برای تهیۀ مورد نیاز جهت ازدواج مجدد باید به کنسولگری این کشور در استانبول مراجعه کند. اگر چه سیا دربارۀ ارتباط خالد بن سلمان با قتل خاشقچی اظهار نظری نکرده اما تأکید کرده است که به گفتۀ شاهدانی که از این تماس اطلاع داشته اند، خالد به دستور برادرش با روزنامه نگار مقتول تماس گرفته است.

این روزنامه افزوده است: «نتیجه گیری سیا دربارۀ نقش بن سلمان، علاوه بر سایر شواهد، بر مبنای بررسی های این سازمان در خصوص ولیعهد عربستان استوار است که حتی جزئی ترین مسائل این کشور را رصد می کند.»

بر اساس گزارش سیا «موضع اتخاذ شده این است که هیچ امکانی وجود ندارد که این اتفاق بدون اطلاع وی [بن سلمان] روی داده باشد.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 90072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha