تخلف آشکار در ساختمان سازی کوی تارای مهاباد

سرویس آذربایجان غربی- ساخت و ساز دو آپارتمان مسکونی در کوی تارای مهاباد، به دلیل خارج بودن از ضوابط طرح تفصیلی به دستور راه و شهرسازی این شهرستان متوقف شد.

به گزارش کردپرس، کوی تارا یا همان محله پتوبافی در مهاباد که از خدمات شهری بهره چندانی نبرده و همین چند روز پیش بود که تعدادی از ساکنین این محله در اعتراض به عدم آسفالت خیابان اصلی آن با در دست داشتن پلاکاری اعتراض خود را نسبت به سر رسیدن فصل سرما و عدم آسفالت محله شان به شورا و شهرداری این شهر گوشزد کردند. اینبار ماجرای دیگر در دل دارد.

ساخت و ساز دو آپارتمان 6 تا 8 طبقه در این محله خارج از ضوابط طرح تفصیلی سوال برانگیز شده است. این که اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰، خصوصا نمایندگان دادگستری تا زمانی که قامت این ساختمان ها قد می کشید کجا بودند؟ و آیا با تایید این کمیسیون این دو ساختمان این چنین ارتفاع گرفته اند؟

رییس راه و شهر سازی مهاباد در این خصوص به خبرنگار کردپرس می گوید: در نامه ایی به شهرداری مهاباد در خصوص دو آپارتمان محله پتوبافی این شهر درخواست گزارش کرده ایم تا نسبت به چگونگی اخذ پروانه ساخت و کمیسیون ماده 100 این دو ساختمان اطلاعات لازم را در اختیار ما قرار دهند.

سوران کریمی ادامه می دهد: ساخت و ساز این دو ساختمان خارج از ضوابط طرح تفصیلی است و در آن محل ساخت و ساز در این سطح اشغال و تراکم تعریف نشده است.

او تاکید می کند: ساخت و سازهای مانند این و خارج از ضوابط طرح تفصیلی شهری باید متوقف شوند تا رای نهایی توسط کمیسیون ماده 100 ابلاغ شود.

کریمی اضافه می کند: در این محل احتمال رانش وجود دارد ولی باز هم کارشناسان خاک باید در این خصوص به صورت قطعی نظر بدهند.

رییس راه و شهر سازی تصریح می کند: اگر تخلفی در ساخت و ساز صورت بگیرد شهرداری باید قبل از این که موضوع به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده شود اقدامات لازم را برای متوقف سازی انجام بدهد، سپس اگر ماده 100 نظر به ابقا بدهد به دلیل وجود این حکم قضایی ساخت و ساز ادامه می یابد.

او می گوید: نباید اجازه داد که متخلفان ساخت و ساز خود را به پایان برسانند و سپس به کمیسیون ماده 100 ارجاع دهند، زیرا در صورت حکم به تخریب، تبعات اجتماعی و خسارات مالی برای مالک را در بر خواهد داشت.

کریمی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده 100 اهرمی برای پیشگیری از خلاف است نه روان سازی برای امر غیر قانونی، اظهار می کند: هر نوع خلافی نباید به این کمیسیون کشیده شود و این وظیفه شهرداری است که کنترل این موارد را انجام دهد .البته این مورد تا کنون برای ما محرز نشده و منتظر جواب نامه ارسال شده به شهرداری در این خصوص هستیم.

کد خبر 90588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha