3148 طرح کشاورزی در کردستان تسهیلات دریافت کردند

سرویس کردستان - رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: 3 هزار و  ۱۴۸ طرح در بخش کشاورزی استان تسهیلات مربوط به اشتغال پایدار روستایی را دریافت کردند.

به گزارش کُرد پرس، محمدفرید سپری با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی سال ۹۶ شروع شده است، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۲ هزار و ۵۷۸ میلیارد و ۱۶۵ میلیون ریال تسهیلات به 3 هزار و ۱۴۸ طرح در بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه این میزان تسهیلات برای 4 هزار و ۹۵۲ نفر ایجاد اشتغال کرده است، افزود: این میزان تسهیلات توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: زیر بخش‌های بخش کشاورزی نظیر امور دام و زنبورداری، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دامپزشکی، تولیدات گیاهی، شیلات و آب و خاک در همه شهرستان‌های استان از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

سپری یادآور شد: در حوزه دام و طیور به یک هزار و ۷۳۳ طرح با اشتغال ۲ هزار و ۸۰۰ نفر تسهیلات پرداخت شده که منجر به تولید ۲ هزار و ۹۷۲ تن گوشت قرمز، ۱۰۵ تن گوشت سفید، ۲ هزار و ۶۷ تن تخم مرغ و ۱۱ هزار و ۲۲۱ تن شیر شده است.

وی بیان کرد: در حوزه زنبورداری استان به ۳۹۸ طرح در راستای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده که موجب اشتغال ۴۰۰ نفر و تولید ۵۵ تن عسل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۳۷ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغال ۲۸۴ نفر تسهیلات اشتغال پایدار روستایی دریافت کردند که در نتیجه آن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان به میزان ۸۸ هزار و ۹۱۹ تن و ظرفیت سردخانه ها و انبارهای فنی به میزان ۱۶ هزار و ۶۲۰ تن افزایش پیدا کرده است.

سپری با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات گیاهی هم ۴۷۷ طرح با اشتغال ۸۱۳ نفر تسهیلات دریافت کردند، اظهار کرد: اجرای این طرح ها منجر به تولید چهار هزار و ۸۹ تن محصولات گلخانه ای و ۲۶۶ تن محصولات زراعی شده است.

وی افزود: در حوزه شیلات هم به ۲۶ طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده که این مهم منجر به اشتغال ۸۳ نفر و تولید ۶ تن ماهی شده است.

کد خبر 9088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha