بیانیه HDP  در واکنش به حمله اسرائیل به مسجدالاقصی

سرویس ترکیه - HDP با انتشار بیانیه ای خشونت اعمال شده توسط اسرائیل را محکوم و با مردم سرزمین های اشغالی اعلام همبستگی کرد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای در واکنش به حمله اسرائیل به بیت المقدس این حرکت را محکوم کرد. در این بیانیه که با امضای "تولای حاتم اوغلو"، رئیس کمیسیون "مردم و باورها" در سایت رسمی HDP منتشر شده آمده است:

«خشونت سیستماتیک توسط دولت اسرائیل علیه سرزمین های فلسطین همچنان در حال افزایش است. در برابر چشم جهانیان دارند فلسطینیان را با زور از موطن هزاران ساله شان بیرون می کنند. اسرائیل دارد با اسکان غیر قانونی مهاجران در این سرزمین ها، فلسطین را اشغال می کند.

در این موج حمله به فلسطینیان در حال عبادت در مسجد الاقصی بیش از 200 غیر نظامی مجروح شده اند. ما ضمن محکوم کردن این آزار و اذیت برای مجروحان آرزوی بهبودی داریم.

امروز نیاز به صلح و آرامش و برادری مردم خاورمیانه که از آزار رنج می برند بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. اسرائیل باید سریعا از خشونت سیستماتیک و آواره کردن مردم در فلسطین دست بردارد و به جای به کار گیری سیاست های تشدید کننده شکاف، با گفتگوی صلح آمیز مبتنی بر وفاداری به مرزهای 1976 به راه حل برسد.

ما از جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل می خواهیم تا برای پایان دادن به این خشونت در فلسطین مسئولیت خود را به جا بیاورند. ما به عنوان حزب دموکراتیک خلق ها در کنار مردم مظلوم فلسطین و در همبستگی با آنان هستیم.»

کد خبر 9458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha