رئیس مشترک  اتحادیه میهنی خواستار اعزام هیئتی از اقلیم کردستان به بغداد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی درخواست کرد که هیئتی از سوی دولت اقلیم کردستان، برای گفتگو با دولت مرکزی عراق و دریافت بودجه حقوق سه ماه اخیر حقوق بگیران اقلیم کردستان به بغداد روانه شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، لاهور شیخ جنگی در جمع خبرنگاران درباره تلاش ها برای حل معضل عدم پرداخت حقوق به کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان، گفت که تلاش های حزب اتحادیه میهنی برای حل این معضل ادامه دارد و سفری را به بغداد برای آرام شدن شرایط انجام داده، اما لازم است که دولت اقلیم کردستان هیئتی را برای آغاز دوباره گفتگوها به بغداد اعزام کرده و حقوق سه ماه اخیر حقوق بگیران اقلیم را دریافت کند.

رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان، افزود توافق های میان اربیل و بغداد نیز پس از تصویب قانون استقراض در مجلس عراق دچار تغییرات اساسی شده و باید تا فرصت باقی است، هیئت جدیدی از سوی دولت اقلیم کردستان به بغداد اعزام شود.

این در حالی است که لاهور شیخ جنگی در تاریخ 17 نوامبر و پس از دیدار با مصطفی کاظمی نخست ویزر عراق در بغداد اعلام کرد کردها پیش از گله کردن از شیعیان و سنی های عراق، باید بدانند که هیئت مذاکره کننده اقلیم که در ماه های گذشته به بغداد اعزام شده، مسئول عدم موفقیت در گنجاندن بودجه حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم در خلال قانون استقراض عراق است، علیرغم اینکه گزینه های بسیار خوبی نیز در اختیار داشته است.

لازم به ذکر است کە در ماه های گذشتە و گفتگوهای میان اربیل و بغداد، ریاست هیئت مذاکرە کنندە اقلیم کردستان بر عهده قباد طالبانی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی در منصب معاونت نخست وزیر اقلیم کردستان بوده است.

وی خاطر نشان ساخت که هنوز هم فرصت برای اقلیم باقی است و در بند هفتم از قانون استقراض فرصت خوبی به دولت اقلیم داده شده و به همین دلیل لازم است که دولت هرچه زودتر هیئتی را با اختیار تصمیم گیری به بغداد اعزام کرده و از تعویق پرداخت حقوق کارمندان اقلیم، جلوگیری کند.

روز پنج شنبه 22 آبان/12 نوامبر،قانون استقراض دولت عراق، با وجود مخالفت کردها در مجلس عراق برای رفع کسری بودجه و تأمین حقوق کارمندان این کشور، تصویب و در یکی از بندهای آن، شروط سنگینی را برای پرداخت سهم بودجه اقلیم کردستان و حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران اقلیم تعیین شد، در پی تصویب این بند، تنش هایی میان اقلیم و دولت مرکزی عراق به وجود آمده و کردها به تصویب آن اعتراض کردند.

کد خبر 950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha