تغییر نظرات مردم با خرید آرای انتخاباتی، توهین به کرامت انسانی آنهاست / با مسببین خرید و فروش رأی برخورد شود

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با معاون سیاسی استانداری ایلام بر لزوم برخورد قاطع مسئولین برگزاری انتخابات با عوامل آسیب زای خرید و فروش آرای مردم تاکید و عنوان کرد: باید به دور از هر گونه ملاحظه کاری مُر قانون در برابر این آفت خطرناک اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در آستانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، نیاز فعلی مردم را تغییر فضای جامعه به سمت گفتمان انتخاباتی عنوان کرد و افزود: این رویکرد نیازمند همکاری نخبگان فرهنگی و مذهبی، بزرگان ایلات و عشایر در جهت بصیرت افزایی و پاسخگویی شبهات نسل جوان بمنظور مشارکت حداکثری آحاد مردم پای صندوق آرا است.

وی برگزاری قانونمند انتخابات و نظارت بر حسن اجرای آن را حائز اهمیت برشمرد و افزود: یکی از عوامل مهم در ایجاد انگیزه برای حضور مردم پای صندوق آرا، تضمین سلامت انتخابات و جلوگیری از اعمال سلیقه ها و انحرافات در مسیر اجرای آن است.

امام جمعه ایلام در ادامه گفت: برخی با سوء استفاده از فقر اقتصادی نیازمندان جامعه با خرید آرای مردم قصد پیروزی در انتخابات را دارند.

کریمی تبار با اشاره به معضل خرید و فروش آرای مردم اظهار داشت: متأسفانه در برخی استانها خرید و فروش آرای مردم شیوع پیدا کرده و در حال حاضر نیز زمزمه هایی از سوی برخی نامزدها جهت پیروزی با استفاده از قدرت مالی به گوش می رسد.

وی با تاکید بر لزوم گفتمان سازی در مقابله با پدیده تلخ خرید و فروش آرا در انتخابات اظهار داشت: تغییر نظرات مردم با توسل به خرید آرای انتخاباتی توهین به کرامت انسانی آنها بوده و خروجی غیر از جبران هزینه های انجام گرفته و تخلفات و جرائم بعدی ندارد.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به وجود ظرفیتها و منابع طبیعی بیشمار استان، شرط بهره مندی از این مواهب خدادادی را برخورداری استان و کشور از مدیریت توانا دانست و افزود: استان در بحث پارلمان شهری، نیاز به تغییر دارد مردم سعی کنند، با توجه به تخصص و توانمندی نامزدها، افراد شایسته را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: مردم دقت کنند، در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، شایسته گزینی کنند و شخصی را انتخاب کنند که بتواند مشکلات را با تکیه بر توان داخل حل کند، نه اینکه زمان را سپری کرده چشم انتظار این باشد که دشمنان مشکلات کشور را حل کنند.

کد خبر 9537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha